فروش بلیت پروازهای زیارتی به مشهد‌ خارج از نرخ‌نامه تخلف است

به گزارش ریال نیوز، رضا جعفرزاده در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی در راستای تسهیل دسترسی زائران، از قبل نسبت به پیش‌‌فروش پروازهای روزهای پایانی ماه صفر اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پروازها به مقصد مشهد مقدس با ظرفیت‌‌های مناسب در حال انجام است، اضافه کرد: در حال حاضر پیک پروازهای مسیر مشهد است و از روزهای آتی از مبدأ مشهد مقدس پروازهای برگشت داریم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه فروش بلیت خارج از نرخ‌نامه تخلف است، بیان کرد: نرخ بلیت پروازها طبق جدول نرخ‌بندی از سوی شرکت‌های رعایت شده است و به هیچ عنوان در کلاس عادی، نرخ بالاتر از 701 هزار تومان نداریم ضمن آنکه‌ شرکت‌های هواپیمایی در برخی ساعات، نرخ‌های کمتر هم دارند اما دامنه نرخ‌ها بین 300 هزار ‌تومان تا 701 هزار تومان‌ است.

وی یادآور شد: این نرخ‌‌ در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سایت سازمان هواپیمایی کشوری موجود است و مسافران می‌توانند قبل از تهیه بلیت، از سقف و کف این نرخ‌ها مطلع شوند. مسافران می‌توانند دامنه نرخ‌‌ پروازهای داخلی در کلاس عادی را از اینجا ببینند.

جعفرزاده افزود: همچنین امکان اعتبار سنجی بلیت صادره و استعلام در این‌باره ‌از سایت سازمان هواپیمایی کشوری برای مسافران فراهم است. (از اینجا ببینید)

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: گزارشی مبنی بر گرانفروشی بلیت پروازهای داخلی خارج از دامنه نرخ‌ها، ‌دریافت نکرده‌‌ایم اما زائران مطمئن باشند در صورت مواجهه با گرانفروشی و اعلام شکایت، در کنار تعلیق آژانس و یا ابطال ‌مجوز برای سایت‌‌های مجوزدا‌ر، مابه التفاوت پول بلیت به آنها برگردانده می‌شود حتی اگر آن پرواز را انجام داده باشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی از سقف نرخی عبور نکرده‌اند ضمن آنکه مراکز فروش اجازه فروش بلیت هواپیما خارج از نرخ‌های تعیین شده را ندارند،‌‌ اگر مسافری نرخ بلیت اکونومی را در مسیر داخلی بالاتر از قیمت‌های تعیین شده خریداری کرد حتماً به ما ارائه دهد و مطمئن باشد همانگونه که گفته شد مابه‌تفاوت نرخ بلیت خود را حتی اگر پرواز هم انجام شده باشد پس می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهار =

دکمه بازگشت به بالا