جزیره قشم به حالت آماده باش درآمد

ریال نیوز : مدیر ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی و هم‌افزایی نهادهای مرتبط برای مدیریت بهینه بحران ناشی از بارندگی اعلام‌شده توسط اداره کل هواشناسی استان خبر داد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محرم بهاروند با اشاره به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان هرمزگان مبنی بر هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی عنوان داشت: باتوجه به تجربه بارندگی سال‌های قبل، استفاده از توان همه نهادهای مرتبط در کنار یکدیگر برای مدیریت بحران احتمالی لازم است.

وی بر مدیریت ساختارمند مجموعه امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد و گفت: خوشبختانه حدود یک ماه از آغاز عملیات لایروبی کانال‌ها می‌گذرد و ساخت کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی سطح شهر قشم نیز تا حدودی فشار ناشی از بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها را کاهش می‌دهد.

به گفته بهاروند، نقاط کلیدی شهر قشم شامل میدان پاسداران، سه‌راه مخابرات و محله چابهار با نظارت تیم‌های امداد، در حال دیوارچینی با کیسه‌های ماسه هستند و در هرکدام از این مناطق نیز تجهیزات و ماشین‌آلات لازمی همچون، لودر و پمپ‌های تخلیه آب در حال استقرار است.

مدیر ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از شهرداری، آتش‌نشانی و سایر ارگان های مرتبط افزود: سالن‌های ورزشی شهر قشم نیز در صورت وقوع سیلاب، آماده ارائه خدمت به ساکنان و گردشگران هستند.
یادآور می‌شود، طی اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، سامانه بارشی از روز چهارشنبه هشتم تا دوشنبه 13 دی‌ماه وارد استان شده و شدت آن در روزهای جمعه تا دوشنبه بیشتر خواهد بود. در این رابطه هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی اعلام‌شده و پیشنهاد می‌شود گردشگران مهمان در جزیره قشم از نصب چادر در این مدت خودداری کنند و در صورت لزوم سفر به قشم، از خدمات هتلینگ و بومگردی ها استفاده نمایند.

لزوم اعمال تمهیدات لازم در ترددهای جاده‌ای با توجه به بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر عمومی، ممانعت و جلوگیری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات، توقف هرگونه فعالیت دریایی، به‌ویژه تفریحات دریایی با شناورهای سبک با توجه به طوفانی شدن دریا از اخطارهای عمومی ارائه‌شده توسط اداره کل هواشناسی استان هرمزگان به مردم است.

گفتنی است، اعلام هشدار سطح زرد به معنی آگاهی و اقدام در صورت نیاز، سطح نارنجی به معنی اقدام ضروری و هشدار قرمز به معنی اقدام فوری می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا