فعالیت ۲۰۰ مدرسه زیر پوشش سازمان صدرا

ریال نیوز : رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا از فعالیت ۲۰۰ مدرسه زیر پوشش این سازمان خبر داد.

به گزارش ریال نیوز،حجت الاسلام حامد تقدیری گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی از سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرد و اکنون ۲۰۰ مدرسه در سراسر کشور زیر پوشش سازمان صدرا قرار دارند.

 وی افزود: ۱۴۵ مدرسه در مقطع متوسطه دوم، ۴۵ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۱۰ مدرسه در مقطع ابتدایی فعالند که تنها مدارس متوسطه دوم در رشته فرهنگ و معارف اسلامی، دانش آموز می‌پذیرند، اما دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول همانند دیگر دانش‌آموزان کشور از تحصیلات عمومی بهره مند می‌شوند.

 حجت الاسلام تقدیری افزود: ۴۵۰۰ نفر از کارکنان این مدارس کادر رسمی وزارت آموزش و پرورش هستند، اما راهبری این مدارس برعهده سازمان مدارس صدرا زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است.

 وی اضافه کرد: ۱۴ هزار دانش آموز در مدارس زیر پوشش سازمان صدرای سراسر کشور ادامه تحصیل می‌دهند که حدوداً نیمی از آن‌ها را دختران دانش‌آموز شامل می‌شوند.

 رئیس سازمان مدارس صدرا افزود: این مدارس به صورت دولتی و رایگان فعالند که پس از آموزش و پرورش بزرگترین شبکه مدارس دولتی کشور محسوب می‌شوند.

 وی گفت: مدارس صدرا با هدف تحقق اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی فعال شده است.

حجت الاسلام تقدیری افزود: اکنون در آستانه اجرای سند تحول آموزش و پرورش برای اجرای عدالت آموزشی و تربیتی همچنین گام دوم انقلاب اسلامی در چهل ساله دوم قرار داریم که مدارس صدرا در تلاش است تا با ارائه الگوی مناسب در این زمینه برای دیگر مدارس دولتی راهکار به منظور تربیت نیروی جوان کشور ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا