فولکس واگن در ترکیه خودرو می‌سازد

به گزارش دیلی صباح، گروه خودروسازی فولکس واگن در حال مذاکره با ترکیه برای سرمایه گذاری 2.3 میلیارد دلاری در اولین تاسیسات تولید خودرو در این کشور است.

هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن هفته گذشته به ترکیه رفت تا در مورد جزئیات آن صحبت کنند. این شرکت تاکید کرد ترکیه یکی از دو کشور مدنظر آنهاست. کشور دیگر بلغارستان است.

یک سخنگوی فولکس واگن گفت:« ترکیه یک مکان جذاب برای تاسیسات جدید تولیدی  گروه فولکس‌واگن است. مذاکرات به طور جدی و در سطح بالایی در جریان هستند».

فولکس واگن احتمالا این تاسیسات را در یک زمین 40 هکتاری در نزدیکی ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه می سازد. خودروسازی اوپل از 2001 در این منطقه مستقر است.

هزینه سرمایه گذاری بین 1.3 میلیارد یورو (1.5 میلیارد دلار) تا 2 میلیارد یورو تخمین زده می‌شود. دولت ترکیه پیشنهاد داده 100 میلیارد یورو حمایت مالی خواهد کرد.

فولکس واگن تجربه های مثبتی در تولید خودرو در ترکیه توسط اتوبوس سازی MAN دارد. این کارخانه به دارا بودن بالاترین استانداردهای کیفی و اطمینان در تحویل معروف است.

گروه خودروسازی فولکس واگن تنها خودرو ساز در بین 6 عرضه کننده برتر خودروهای موتوری در ترکیه است که تولیدی در این کشور ندارد. دیگر خودروسازان حاضر در ترکیه عبارتند از رنو ، فیات ، فورد ، تویوتا و هیوندای.  فولکس واگن سال گذشته  حدود 67 هزار خودرو در ترکیه فروخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا