قاچاق معکوس کاهش یافته است

به گزارش ریال نیوز، عبدالله هندیانی گفت: بعد از تحریم های ظالمانه آمریکا در سال 97 ، قیمت برخی کالاها مثل کالاهای اساسی که با نرخ ارز ترجیحی به کشور وارد می شود نسبت به قیمت همین کالاها در کشورهای دیگر و به خصوص کشورهای همسایه تفاوت قابل توجهی پیدا کرد .

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: لذا از آنجا که خروج این کالاها از کشور و به عبارتی قاچاق آن به کشورهای همسایه سود زیادی را عاید افراد سودجو می کرد بیم آن می رود که قاچاق معکوس افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از همان سال 97 اقدامات پیشگیرانه توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از کالاهای وارداتی به کشور با ارز ترجیخی و به عبارتی قاچاق معکوس شکل گرفت بیان داشت: براساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تصمیم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  از اوایل سال 97 خروج خارج از تشریفات قانونی در برخی گروه‌های کالایی نظیر دام، فرآورده‌های دخانی، سلامت‌محور و کالای اساسی  قاچاق محسوب می‌شود.

هندیان بیان داشت: لذا با اقدامات انجام شده و  پیشگیرانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد  قاچاق معکوس، پدیده قاچاق معکوس کاهش چشمگیری یافته است. 

وی افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه میزان کشفیات قاچاق معکوس نیز افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا