زمینه همکاری با سایر کشورها فراهم است

ریال نیوز : رئیس جمهور گفت: با پیگیری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت خارجه الواح دوره هخامنشی که ۸۴ سال است در اختیار آمریکاست به ایران بازگشت.

به گزارش ریال نیوز ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری بعد از بازگشت از سفر به آمریکا گفت: حضور در نشست سالانه سازمان ملل زمینه‌ای برای ارتباطات و تبیین مواضع ایران اسلامی در مجمع عمومی و در خلال جلسات و برنامه‌های مختلف در این سفر بود.

وی تاکید بر این‌که در این سفر تأمین منافع و ارزش‌ها را مورد توجه قرار دادیم گفت: آنان که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند گاهی خود را در امتداد منافع دیگران قرار می‌دهند. توجه به قرآن که هویت ماست و توجه به خانواده که موضوع مهم ماست و موضوع مهم بشریت است باید مورد توجه همه قرار داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به نشست‌ها و دیدارهای انجام شده در سفر به آمریکا، ادامه داد: ما ۲۰ نشست و دیدار و ارتباطات با نخبگان و سیاسیون در این سفر برگزار کردیم، تلاش کردیم در این جلسات مواضع جمهوری اسلامی است را تبیین کنیم. محور ارتباطات ما در همه دیدارها با سران کشورها توجه به ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این ارتباطات و دیدارها نگاه این کشورها به برنامه آتی جمهوری اسلامی بو که با توجه به موفقیت‌هایی که در سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان و عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران، برنامه ما چیست که ما آمادگی خود را برای ارتقای ارتباطات و تعامل با کشورهای مختلف جهان به ویژه در مسائل سیاسی و اقتصادی را اعلام کردیم.

وی گفت: در این سفر صدای حقانیت ملت ایران رساتر از گذشته بود، پیروزی ایران در جریانات سال گذشته و فائق آمدن بر توطئه و جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران از همیشه صدای ملت ایران را از همیشه رسا تر کرده بود و به گوش جهانیان هم رسید.

رئیس جمهور گفت: امروز جمهوری اسلامی با پافشاری بر مواضع بحق خود در موضوع هسته‌ای و امور علمی و فناوری، برنامه آتی کشور را اینگونه رقم زدیم که آمادگی همکاری در زمینه مسائل مربوط به ارتقای این زیرساخت‌ها در این کشورها را داریم.

رئیسی با بیان این‌که در نشست با رسانه‌ها متوجه شدم که تصویری که از ایران مخابره می‌کنند تصویری درست نیست، افزود: در نشست با نخبگان و اصحاب رسانه احساس کردیم که تصویری که آنان از ایران ارائه می‌دهند تصویر واقعی نیست و این مشکلی است که باید حل شود. وظیفه رسانه‌ها و مسئولان است که این تصویر واقعی را نشان دهند. ریشه محاسبات غلط و تصمیم‌گیری‌های غلط در غرب نسبت به ایران همین تصویرهای نادرستی است که از جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

وی گفت: در این سفر همچنین با پیگیری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت خارجه الواح دوره هخامنشی که ۸۴ سال است در اختیار آمریکاست به ایران بازگشته است.

رئیس جمهور افزود: ۸۰ سال قبل قرار بود این الواح سه سال در اختیار آنان باشد اما چنین نشد و امروز با پیگیری انجام شده، ۳۵۰۰ لوح به ایران آمد و تحویل موزه‌ها خواهد شد. آمریکا باید به تعهد خود در این زمینه همان ۸۰ سال پیش عمل می‌کرد اما چنین نشد. این الواح ادامه دارد و مابقی هم به کشور برمی‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا