ظرفیت قشم باید صرف جهش اقتصادی شود

ریال نیوز : سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم باید در همدلی و همسویی بین مردم و مسوولان به الگویی برای کشور تبدیل شود.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی، شامگاه سه‌شنبه 9 آذرماه 1400، در جمع نمایندگان دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای بخش حرا شهرستان قشم در سالن سخنرانی تماشاگه حرا روستای سهیلی اظهار داشت: ظرفیت منطقه آزاد باید به جهش در حوزه‌های صنعتی، تجاری و گردشگری کمک کند.

وی با اشاره به مشکلاتی نظیر نبود امکانات آب‌رسانی به روستاهای جزیره افزود: وجود مشکلات زیرساختی و کمبود در بدیهیات اولیه زندگی مردم جزیره، ناشی از سوء مدیریت‌های پیشین بوده که با همدلی و هم سویی مسوولان و مردم، آماده برداشتن گام بلندی جهت توسعه این منطقه و تبدیل‌شدن به یک الگو برای کشور، خواهیم بود.

به گفته فتح الهی، برای استفاده از مزایای منطقه آزاد قشم و جبران عقب‌ماندگی‌ها، در دولت مردمی و انقلابی دکتر رییسی، فرصتی برای تعلل وجود ندارد و باید برای پایان دادن به این کاستی‌ها، اقدامات جهشی صورت گیرد.

*خودباوری، کلید موفقیت جامعه ماست
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، یادآور شد: به گفته رهبری، جوانان و مردم کشور باید به این باور برسند که ما می‌توانیم و وظیفه ما به‌عنوان کارگزاران نظام تزریق این باور در لایه‌های اجتماع و مردم است.

فتح الهی، مسئله آب را در اولویت حل مشکلات جزیره معرفی کرد و گفت: برای این مشکل به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که ظرف یک دوره کوتاه‌مدت مشکل آب جزیره را برای همیشه حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بعد از حل این مشکلات زیرساختی و بنیادین، می‌توانیم شعار توسعه صنعتی و اقتصادی در این منطقه را تحقق ببخشیم.

این مقام عالی با اشاره به موضوع مسکن جوانان عنوان داشت: مسئله مسکن جوانان از وعده‌های دولت بوده و باید به سرانجام برسد.

وی از نهایی شدن 30 درصد تفاهم‌نامه‌های روستایی خبر داد و افزود: ۷۰ درصد مابقی این تفاهم‌نامه‌ها تا پایان سال نهایی خواهد شد.

فتح الهی همچنین در مورد تأمین نیاز سطح جزیره به ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز گفت: همه نقاط جزیره نیاز به ایستگاه آتش‌نشانی دارد تا در کمترین فرصت امکان امدادرسانی وجود داشته باشد.

وی از آمادگی منطقه آزاد قشم برای پشتیبانی از اقدامات نوسازی و بهسازی خدمات گردشگری در روستاها خبر داد و تأکید کرد: اولویت در همه اقدامات با نیروهای بومی جزیره است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین خواستار نوآوری و طراحی ایده‌های خلاقانه در صنعت گردشگری جزیره شد و اذعان داشت: ارتقا کیفیت خدمات، معرفی ظرفیت‌های منطقه در سطح ملی و بین‌المللی و در کنار آن، مدیریت نگهداشت صحیح از منابع و امکانات موجود، خواسته ما از مردم و نمایندگان آنان در راستای کمک به توسعه اقتصادی و همکاری با مسوولان برای رسیدن به جزیره‌ای در شان ساکنان است.

گفتنی است، در این جلسه وحید جابری، بخشدار حرا، شیخ محمد صالح امینی، رییس شورای حل اختلاف قشم، شیخ عبدالسلام ملازاده، دهیار روستای دوربنی و پوزن، نماینده شوراهای اسلامی روستاهای بخش حرا به ارائه سخنانی در خصوص مشکلات و ظرفیت‌های این بخش پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا