قیمت سکه به سمت بالا چرخش کرد

به گزارش ریال نیوز، معامله گران در بازار خبری شده سعی می‌کردند با هر اتفاق و تفسیر تازه‌ای به بازار جهت بدهند فارغ از این‌که جهت به چه سمتی بود اما روند تغییرات قیمت می‌توانست به آن بخش از معامله گران که نوسان گیری روزانه می‌کنند سود برساند. درنتیجه این رفتارها قیمت سکه که تا کانال ۱۱ میلیون پایین آمده بود به سمت بالا چرخش کرد.

قیمت سکه دیروز از زیر کانال ۱۲ میلیون به مرز کانال ۱۳ میلیون نزدیک شد. برخی تأکید داشتند این افزایش قیمت تحت تأثیر انتظار برای افزایش قیمت طلا انجام‌شده زیرا قیمت دلار به‌اندازه‌ای بالا نرفت که سکه بتواند این میزان تغییر قیمت ثبت کند.

با این اتفاق دوباره حباب پودر شده در قیمت سکه بازتولید شد و قیمت اسمی آن از قیمت ذاتی فاصله گرفت. باقیمت‌های دیروز حباب سکه به محدوده یک‌میلیون تومان بازگشت.

روزی که بازار جهانی طلا بسته شد شمارش آراء در امریکا تمام نشده بود. البته اثر پیروزی بایدن تا حدودی در قیمت طلا منعکس شد اما بازار طعم پیروزی قبل از به تعطیلات رفتن را نچشید.

امروز بازار در حالی بازگشایی می‌شود که از میان سه سناریو ترسیم‌شده قبل از انتخابات یکی کنار گذاشته‌شده است؛ پیروزی قطعی ترامپ.

دو سناریو دیگر پیروزی بایدن و دعوا بر سر پیروز انتخابات بود، هر دو سناریو برای بازار معنای جهش قیمت را می‌دادند. در این میان فقط یک سرعت‌گیر وجود دارد تشکیل سنایی از جمهوری خواهان. اگر این سرعت‌گیر به‌اندازه کافی ارتفاع نداشته باشد برخی از پرش طلا سخن می‌گویند. با این حساب بازار سکه فعلاً یک موتور قوی روشن دارد. البته معامله گران سنتی تأکید می‌کنند طلا در بازار ایران نقش مکمل را دارد و آنچه نقش اصلی را ایفا می‌کند قیمت دلار است.

قیمت دلار دیروز پس از چند کانال ریزش دوباره نوسان رو به بالا داشت برخی این نوسان را یک اصلاح ناپایدار درروند نزولی توصیف می‌کنند اما برخی می‌گویند تب بایدن زودتر ازآنچه تصور می‌رفت سرد شد. البته برخی می‌گویند این نتیجه‌گیری زود است در بازارهای خبری شده نوسان جزئی جدانشدنی است و زمانی بازار به ثبات یا تعیین جهت می‌رسد که سیاست‌گذار با سیگنال‌های روشن مسیر پیش رو شفاف کند.

پیش‌بینی روند بازار سکه امروزقیمت سکه

در معاملات پشت خطی قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیون بازگشته است. این اتفاق می‌تواند به معنای آن باشد که بازار فعلاً روی نوسان رو به بالای طلا جهانی و قیمت دلار در بازار داخلی حساب کرده است. از نگاه معامله گران فنی اگر قیمت سکه بتواند بالای نقطه ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مقاومت کند روند نوسان رو به بالا است.

از نگاه برخی معامله گران هم در بازاری که عامل بر پایه انتظارات حرکت می‌کند هر اتفاقی با هزار تفسیر و رفتار هیجانی روبه‌رو می‌شود. البته بخشی از این رفتار هیجانی می‌تواند محصول فضایی باشد که بازیگران بازار به آن دامن می‌زنند تا امکان نوسان گیری بیشتری داشته باشند.

برخی تحلیل گران بازار هم با اشاره به روند دلار تأکیددارند اگر بازار در کانال‌های جدید ماندگار شود سکه نیز دوباره مسیر نوسان رو به بالا را از سر می‌گیرد.

برخی کارشناسان هم با تأکید بر این‌که روندهای روزانه را نمی‌توان مبنا قرارداد ابراز امیدواری می‌کنند بازارها به سمت ثبات و کاهش نوسان حرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا