مازندران ۲۰ سال دیگر بیابان می شود

ریال نیوز : رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مدیریت بحران را سخت و مشکل دانست و گفت: مازندران طی ۲۰ سال آینده بیابانی می شود.

به گزارش ریال نیوز ، محمد حسن نامی عصر جمعه در شورای ترافیک مازندران با اشاره به این که در کشور با بحران‌ها و حوادث مختلفی روبرو هستیم، افزود: مدیریت بحران بسیار سخت است و باید هم افزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به وقوع مکرر زلزله بر لزوم مشارکت مردن و ایمن سازی ساختمان‌ها تاکید کرد و گفت: مازندران از جمله استان‌هایی است که باید در زمینه سیلاب در آن بیشتر کار شود و مدیریت سیلاب در بالادست و شیب‌های تند با آبخیزداری ممکن نیست و باید طرح‌های جدید بهره گرفت.

وی شیب زیاد را از ویژگی‌های مازندران برشمرد و گفت: احداث سدهای متوسط و بزرگ می‌تواند سیلاب را در استان مدیریت کند و از خروج و هدررفت آب جلوگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزایش شمار خودروها را نوعی بحران در کشور دانست و گفت: به جای هر فرد یک خودرو باید هر خانواده یک خودرو داشته باشد و از سوی دیگر عمر مشخصی برای خودروها درنظر گیریم.

نامی هجوم مردم به شهرها را از دیگر نگرانی‌ها بیان کرد و گفت: خوی یکی از شهرهای است که در زلزله تخریب شد و بیشتر ساختمان‌های بدون پروانه و مجوز بود و ایمنی لازم نداشته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشکلات استان گفت: مازندران طی ۲۰ سال آینده از رتبه بندی مرطوب به بیابانی تبدیل می‌شود و از این تغییر اقلیم باید جلوگیری کرد و جلوی فروش اراضی و زمین را در استان گرفت.

وی بر لزوم اجرای فازهای بعدی آزادراه تهران – شمال و تکمیل آن تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نیز باید جاده‌های دیگری استان اضافه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا