مدارس تهران ستاره دار می شوند

به گزارش ریال نیوز، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «محسن فلاح زواره» با بیان اینکه مقوله ایمن‌سازی و مهندسی ترافیک مدار IRAP STAR RATING METHOD به‌عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه مهندسی ترافیک، ايمنى و رفاه در جوامع مختلف مطرح است، گفت: این طرح سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دارد.
وی با تاکید بر اینکه در ميان عابران پياده، دانش آموزان آسیب‌پذیرترین قشر هستند، افزود: تصادف با دانش آموزان، بیشتر در مناطقی رخ می‌دهد که از یک‌سو، سرعت نسبی وسایل نقلیه موتوری بیشتر است و از سوی دیگر، اطراف مدرسه به لحاظ مهندسی ترافیک، ایمن نبوده و مشکلِ دیدن و دیده شدن برای رانندگان و دانش آموزان وجود دارد.
این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه تصادفات و تلفات ناشی از ایمن نبودن مدارس، همواره جان دانش آموزان را به خطر می‌اندازد و به همین دلیل، ایمنی تردد دانش آموزان و نرخ بالای تصادف وسايل نقلیه با دانش آموزان که متاسفانه در اغلب موارد منجر به فوت یا جراحات دائمی می‌شود، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، تصریح کرد: به‌این‌ترتیب، انسان، وسیله نقلیه، جاده و محیط، همواره از عوامل اصلی در بروز تصادف به شمار آمده‌اند و راهکارهای اساسی ایمن‌سازی عبور و مرور، همواره در حیطه آموزش، اجرای قوانین و مقوله مهندسی قرار دارد.
فلاح زواره با اشاره به اينكه طرح ایمن‌سازی فیزیکی مدارس، صرفاً در حیطه مهندسی سعی در کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات ناشى از آن دارد، از اجرای طرح IRAP STAR RATING METHOD به صورت پایلوت با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در یکی از مدارس منطقه 12 تهران خبر داد.
این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک، ایمنی ترافیک را در کشور، موضوعى بحرانی عنوان کرد و گفت: اینکه 16 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، يك فاجعه است و معتقدم کودکان در تصادفات در معرض خطر بیشتری نسبت به بزرگ‌سالان قرار دارند.
فلاح زواره در ادامه به توضیح مدل irap star rating method پرداخت و افزود: هدف از اجراى این طرح، سنجش ایمنی و احتمال خطر تصادف در اطراف مدارس است که بر اساس آن، مدارس از يك تا 5 ستاره می‌گیرند.
به گفته عضو هیات علمى دانشگاه خوارزمی، با اجرای این طرح پایلوت در یکی از مدارس منطقه 12 تهران، 6 نقطه با ضریب خطر بالا از نظر تصادفات شناخته ‌شده که بر اساس کمبود زیرساخت‌های ایمنی، کمبودهای فیزیکی، تداخل ترافیکی معابر و … موردتوجه قرارگرفته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح در مدارس پایتخت، اصلاح زیرساخت‌های ترافیکی و مهندسی ایمنی ترافیک در اطراف مدارس است، گفت: در حال حاضر این روش در 6 مدرسه استان خراسان رضوی که در حاشیه معابر شهری این استان قرار دارند نیز در دست اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

پربازدیدترین ها