مدعیان شفاف‌سازی حقوقشان را منتشر نمی کنند

گرچه از ابتدای سال جاری و به تدریج امکان ثبت اطلاعات حقوق کارکنان در سامانه فراهم شده اما گزارشی که جمشید انصاری – رئیس سازمان اداری و استخدامی – در رابطه با آن اعلام کرد نشان چندانی از عملکرد دقیق برخی دستگاه‌ها و قوا به این تکلیف قانونی ندارد.

وی با اشاره به گزارشی که اخیرا به دولت ارائه کرده است، گفت که بخش قابل توجهی از اطلاعات ثبت شده در سامانه حقوق و دستمزد مربوط به قوه مجریه بود و دستگاه‌های دیگر همکاری چندانی نداشتند. به ویژه دستگاه‌هایی که مدعی بودند این سامانه باید راه اندازی شده و اطلاعات حقوق و دستمزد در آن ثبت شود. به دستگاه‌های نظارتی نیز می‌گوییم چرا خودتان اطلاعات مربوطه را بارگذاری نمی‌کنید، می‌گویند که مقاماتی که باید این موضوع را به ما ابلاغ کنند اعلامی نداشتند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد اظهار کرد که اخیرا مجلس نیز در این رابطه اقدام کرد اما زیرمجموعه‌ها از جمله مرکز پژوهش‌ها و یا دیوان محاسبات تا کنون حتی اگر سامانه را نصب کرده‌اند اما اطلاعاتی بارگذاری نشده است. از سوی دیگر قوه قضائیه نیز عملکرد چندانی نداشته و به غیر از چند اداره آن مجموعا اطلاعات حقوق و دستمزد خود را ثبت نکرده‌اند.

رییس سازمان اداری و استخدامی همچنین ضمن ارائه‌ گزارش عملکرد قانون منع بکارگیری بازنشستگان از ابقای پنج نفر بازنشسته در چهار وزارتخانه خبر داد و گفت: اسامی حدود ۳۲۶ بازنشسته‌ای که از دولت رفته‌اند به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده و اسامی افرادی که مانده یا خارج می‌شوند نیز بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا