مردم در بورس می بازند، گردن کلفت ها پولدار می شوند

به گزارش ریال نیوز، نسبت به نقطه اوج بورس در سال جاری ارزش سهام بورسی ١٣٠ میلیارد دلار کاهش یافته است این در حالی است کل سپرده های بانکی مردم ١١٠ میلیارد دلار است.

بیش از کل سپرده های بانکی از نقطه اوج بورس تا حال ، ارزش سهام بورسی کاهش یافته است.

این کاهش ارزش سهام بورسی از دید یک حرفه ای بورس چیز بدی نیست.

افزایش قبلی ارزش سهام در بورس هم الزاما چیز خوبی نبود.

بورس همین است ؛ بورس یعنی نوسانات رو به بالای سنگین و نوسانات رو به پائین سنگین ، اگر غیر از این فکر می کنید در بورس آماتور هستید و در حوزه ای نظر می دهید که طبیعت آن را نمی شناسید.

خانواده های آمریکایی در سال ٢٠٠١ در بورس ٧ هزار میلیارد دلار و خانواده های اروپایی ١۵ هزار میلیارد دلار زیان کردند.

به اظهار استیگلیز برنده جایزه نوبل در رشته اقتصاد خانواده های اروپایی و آمریکایی هر چه که در دهه نود پس انداز کردند در سال ٢٠٠١ از دست دادند.

ثروتمند شدن خانواده ها در اروپا در دهه نود میلادی ، نهایتا یک بازی بود با حاصل جمع صفر ، یعنی یک بازی بود برای هیچ ، البته ده سالی مشغول بودند.

اگر در بورس زیان کرده اید طلبکار کسی نشوید طلبکار خودتان شوید که اصول بورس را نمی شناختند و وارد آن شدید.

نگویید در بورس ضرر کردم بگوئید من همان کسی هستم که رئیس بانک مرکزی گفت عده ای اگر روزی پنج درصد در بورس سود نکنند ناراحت اند، شما جز گروه پنج درصدی ها هستید، نگویید ضرر کردم بگویید من کسی هستم که اگر روزی پنج درصد سود نمی کردم ناراحت می شدم.

بورسی حرفه ای کسی است که در سقوط بورس بیشتر سود می کند.

نود در صد ثروتمندان اروپا و آمریکا ثروت شان در بورس است و ٨٢ درصد آنها در سقوط بورس به همه جا رسیدند ، ثروتمندان در این دو منطقه و کشور با سقوط بورس به ثروت های نجومی رسیده اند.

اگر در بورس ایران زیان کردید وارد بازی شدید که اصول آن را نمی دانستید و به جای اینکه طلبکار کسی شوید درس بگیرید منبعد در کاری که به آن وارد نیستید ورود نکنید .یاد بگیرید طلبکار کسی هم نشوید.

فرق فعال اقتصادی موفق با فعال اقتصادی ناموفق در یک چیز است، فعال اقتصادی موفق می داند چه زمانی در یک بازار باید سود خود را سیو کند و در گام دوم می داند چه زمانی سهام و ثروت خود را بفروشد. فعال اقتصادی موفق استراتژی خروج دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا