آشنایی با مزیت‌های اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات شبکه بانکی

ریال نیوز : معاون پشتیبانی،املاک و ساختمان بانک شهر در تشریح مزیت‌های اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات شبکه بانکی کشور که پذیره نویسی واحدهای آن از روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه آغاز می شود، گفت: این نوع از صندوق‌ها، از جدیدترین ابزارهای بازار سرمایه است.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بانک شهر، ناصر آخوندی در همین خصوص گفت: در صندوق‌های املاک و مستغلات وجوه عموم مردم در خرید، بهره‌برداری، اجاره‌داری و فروش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌شود که همه این فرایندها برای سرمایه‌گذاران سودآوری به همراه دارد.

وی با اشاره به این‌که صندوق «امین شهر یکم» اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات شبکه بانکی کشور است که قرار است در فرابورس پذیره‌نویسی شود، گفت: قرار است املاک مطلوب و جذاب بانک شهر وارد این صندوق شوند.

به گفته آخوندی قرار است برای شروع، ملکی موسوم به برج صراف‌ها در محله سعادت آباد به ارزش کارشناسی ۱۶۹۰ میلیارد تومان وارد این صندوق شود. در پذیره‌نویسی عمومی ۲۰ درصد از این ملک در قالب واحدهای عادی به مردم عرضه خواهد شد.

وی در تشریح استراتژی‌های بانک شهر برای این صندوق گفت: این بانک قرار است برای این صندوق سیاستی پویا و فعال داشته باشد به این ترتیب که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده سایر املاک بانک شهر پس از آماده‌سازی و احراز شرایط سازمان بورس در راستای شفافیت کامل ملک، وارد این صندوق شوند.

آخوندی با اشاره به این‌که صندوق «امین شهر یکم» تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان از سازمان بورس مجوز دریافت کرده‌است، گفت: بنابراین امکان ورود سایر املاک این بانک به صندوق وجود دارد.

سود حاصل از اجاره‌داری و سپرده‌داری

به گفته معاون پشتیبانی،املاک و ساختمان بانک شهر با توجه به سیاست‌های این بانک، سرمایه‌گذاران این صندوق علاوه بر با گردش بالای نقدینگی و سود بالا ناشی از فرایندهای خرید و فروش در املاک و مستغلات، از سود نقدی حاصل از اجاره‌داری بهره‌مند خواهند شد.
همچنین طبق اساسنامه این صندوق سود حاصل از اجاره‌داری و سپرده‌داری تا ۹۰ درصد به صورت نقدی به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

سایر سودهای شناسایی شده نیز پس از تصویب در مجمع، تعیین تکلیف می‌شوند که به صورت نقدی پرداخت شوند یا در سایر پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شوند.

مزیت‌های صندوق

آخوندی در ادامه به سایر مزیت‌های این صندوق اشاره کرد و گفت: «امین شهر یکم» یک صندوق قابل معامله (ETF ) در فرابورس است که با وجود بازارگردان، نقدشوندگی بالایی دارد.

وی ادامه داد: همچنین این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که با سرمایه‌های خرد در املاکی ارزشمند که اطلاعات شفاف و قابل ارزیابی دارد، با کمترین هزینه و بالاترین نقدشوندگی، سرمایه گذاری کنند.

معافیت‌های مالیاتی
معاون پشتیبانی،املاک و ساختمان بانک شهر همچنین به معافیت‌های مالیاتی این صندوق اشاره کرد و افزود: صندوق «امین شهر یکم» معاف از مالیات است و این امکان را به عموم مردم می‌دهد تا سرمایه‌های کوچک خود را به بازار املاک و مستغلات گره بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شش =

دکمه بازگشت به بالا