مسجد الرحمن را بشناسید

به گزارش ریال نیوز، مسجد الرحمن دارای یک رستوران ، تالارهای مرکز همایش ، کتابخانه مجهز و امکاناتی از این قبیل است که با وجود قرار گرفتن این مسجد در نزدیکی خیابان اصلی، آن هم خیابان پر رفت و آمدی چون خیابان شهید سپهبد قرنی و منطقه کریمخان و هفت تیر که همه این ها در منطقه ۶ شهرداری قرار گرفته اند. این مسجد بزرگ با امکاناتی مجهز آنچنان که باید از سوی بسیاری از مردم شناخته شده نیست و یکی از موارد مهم آن را می توان این مهم دانست که این مسجد فاقد دری است که در خیابان سپهبد قرنی باز شود.

شبستان

شبستان مسجد الرحمن به عنوان اصلی ترین بخش مجتمع فرهنگی تربیتی مسجد الرحمن با معماری کاملا ایرانی – اسلامی فضای بسیار معنوی و مطلوبی برای برگزاری نماز جماعت در سه وقت صبح، ظهر و مغرب فراهم آورده است. برگزاری مراسم مختلف مذهبی ، اعیاد، ایام حزن و اندوه و عزاداری، احیاء لیالی متبرکه قدر و … از جمله برنامه هایی هستند که در این فضا برگزار می گردند.

شبستان اصلی مسجد از سه بخش اصلی (ویژه برادران)، شبستان قدیم (ویژه خواهران) و بالکن شبستان تشکیل می گردد که بنا به برگزاری مراسم مختلف دارای کاربر های متعددی می باشند. همچنین وجود یک حسینیه ویژه بانوان در کنار شبستان اصلی، آبدارخانه، دفتر مدیر اجرایی مجتمع و سرویس های بهداشتی و وضوخانه این بخش از مجموعه را تکمیل می کند. در دو ورودی اصلی شبستان، کفشداری های مجزای خواهران و برادران تعبیه شده است. همچنین کلاس های قرآن و جلسات هفتگی اهل قرآن مسجد الرحمن نیز در صبح روزهای جمعه هر هفته بیش از 26 سال است که بصورت مداوم در شبستان مسجد برگزار می گردد.

تالارهای مرکز همایش

این تالار ها مجهز به سیستم پیشرفته نورپردازی و تصویر برداری بوده و نیز امکان پخش تمام مدیا ها را جهت مراسم ، از طریق ویدئو پروژکتور و پرده متحرک و نیز دو مانیتور در هر سالن و دو مانیتور در لابی مشترک دارد . لازم به ذکر است هر دو تالار مجهز به یک لابی مشترک جهت پذیرایی میان وعده می باشد . همچنین این مرکز مجهز به اینترنت پر سرعت می باشد. دسترسی به سالنها از سه درب مجموعه ( درب خیابان سپهبد قرنی ، درب ورودی شبستان و درب مرکزی ) امکان پذیر می باشد. مجتمع فرهنگی تربیتی مسجد الرحمن با  موقعیت مناسبی  که در مرکز شهر دارد و با توچه به نیاز منطقه در صدد احداث دو تالار مجزا (تالار نیایش با ظرفیت 300 نفر و تالار شکرانه با ظرفیت 130 نفر ) قرار گرفت و با عنایت حضرت حق این امر در سال 1394 محقق گردید.

سالن مطالعه کتابخانه

مجتمع فرهنگی تربیتی مسجد الرحمن نیز با توجه به نیاز جامعه و کمرنگ شدن نقش کتاب در میان خانواده ها و بویژه جوانان ، احداث کتابخانه ای غنی با حدود 10000 عنوان کتاب را درتمام موضوعات (مذهبی ،اجتماعی ، روان شناسی ، کودکان ، ادبیات و …..) در دستور کار خود قرار داد که بهره برداری از مجموعه کتابخانه در سال 1392 با همت اصحاب قلم صورت گرفت . این مرکز با ظرفیت مناسب  آمادگی خدمت رسانی به دانش آموزان ، دانشجویان ، محققین و اصحاب قلم را دارد . همچنین کتابخانه آمادگی خود را جهت رونمایی آثار فاخر ادبی و هنری اعلام می دارد.

رستوران مائده

مجتمع فرهنگی تربیتی مسجد الرحمن با توجه به نیاز منطقه و جهت پذیرایی از میهمانان سالنهای همایش و همچنین برگزاری اطعام برای مراسمهای مختلف اعم از اعیاد ، ترحیم ، ولیمه و … مجموعه تالار پذیرایی مائده را در طبقه 2- مجتمع با ظرفیت 250 نفر و با منوی کامل از انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و پیش غذاهای مناسب در محیطی آرام و زیبا و پرسنلی متخصص احداث نموده است استفاده از بهترین مواد اولیه و رعایت کامل بهداشت در طبخ غذا در دستور کار این مرکز قرار دارد.

مجموعه تالارپذیرایی مائده ، آمادگی خود را جهت ارائه خدمات برای برگزاری میهمانی های شما ، در محل کار و یا منزل ، اعلام می دارد.

نمایشگاه فرهنگی

در طبقه همکف مجتمع، فضای بسیار مناسبی جهت برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است . این فضا قابلیت نمایش آثار هنری از جمله عکس ، نقاشی ، صنایع دستی و همچنین برگزای نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی همچون کتاب و سی دی و نیز برگزاری نمایشگاه های عرضه کالا با موضوعات مناسب را دارد. این مکان قابلیت غرفه بندی جهت استفاده همزمان برای محصولات مختلف و مرتبط را دارا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 18 =

دکمه بازگشت به بالا