رئیسی به دنبال اجرایی شدن سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین

ریال نیوز : رئیس دولت سیزدهم گفت: اجرایی شدن سند راهبردی ایران و چین در سفر به چین دنبال خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز ۲۴ بهمن پیش از عزیمت به چین در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر اظهار کرد: این سفر به دعوت رئیس جمهور جمهور محترم چین انجام می‌شود و در آن، اجرایی شدن سند راهبردی ۲۵ ساله که بین ایران و چین به امضاء رسیده، دنبال خواهد شد.

وی افزود: ما با چین ارتباطات زیادی داریم اما به میزانی که باید، از ظرفیت‌ها برای ارتقای روابط به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری استفاده نشده و ما در این رابطه عقب‌ماندگی جدی داریم.

رئیسی با اشاره به این که ایران و چین در آسیا ظرفیت‌های بسیاری دارند، بیان کرد: ایران و چین به عنوان دو کشور مستقل که منافع مشترکی در منطقه و جهان دارند، می‌توانند با هم ارتباطات بیشتری داشته باشند. جبران عقب‌ماندگی در ارتباط و این که ظرفیت‌های دو کشور دقیق شناخته و برای تبادل به ویژه در اقتصاد روی آن کار شود از اهداف دیگر این سفر است.

وی اضافه کرد: اراده دو کشور زمینه خوبی برای توسعه روابط است. ما با چین روابط دوجانبه زیادی در زمینه‌های اقتصادی، تجارت، انرژی، مالی و پولی داریم که باید دنبال شود. وزرایی هم که در این سفر همراه هستند برای امضای تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی کردند.

رئیس قوه مجریه از امضای 20 تفاهم‌نامه در این سفر خبر داد و افزود: آنچه مهم است این است که ما باید روابط راهبردی دوجانبه خود را با چین دنبال کنیم. از طرفی در منطقه، عضویت ما در سازمان همکاری شانگهای ارتباط ما را نزدیک‌تر کرده است.

وی همچنین یادآور شد: عضویت ما در شانگهای باعث شد تا ارتباط ما با زیرساخت‌های اقتصادی منطقه‌ای قطعی شود و این ظرفیت خوبی در ارتباط با چین هم خواهد بود.

رئیسی در ادامه گفت: در ارتباطات جهانی و بین‌المللی، ما با چین منافع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی داریم و برای داشتن استقلال سیاسی در جهان این منافع ما را در کنار هم قرار داده است و باید بتوانیم آن را در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی دنبال کنیم.

رئیس دولت سیزدهم در پایان اظهار کرد: در این سفر با رئیس جمهور و مقامات عالی چین دیدار خواهیم کرد و همکاران من هم با همتیان خود دیدار خواهند داشت. امیدوارم این سفر بتواند برای توسعه روابط همه‌جانیه با چین تاثیرگذار باشد و سطح روابط دو کشور را ارتقاء بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا