سامانه «جستجوی شغل» رونمایی شد

ریال نیوز : آئین رونمایی سامانه «جستجوی شغل» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با بیان این‌که بیش از ۷۲۰ هزار فرصت شغلی در دو سال اخیر به وجود آمده است، گفت: از تابستان ۱۴۰۰ تا تابستان ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۲۰ هزار فرصت شغلی ماندگار و دائمی ایجاد شده است.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱ قابل کتمان نیست.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد رسیده که در یک دهه اخیر رقم قابل قبولی است.

مرتضوی اظهار کرد: نرخ بیکاری در ۲۴ استان کاهش یافته است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ حدود ۸.۲ درصد بوده و به این ترتیب نرخ بیکاری در ۲۴ استان کاهش یافت.

وزیر کار با بیان این‌که می‌توان ادعا کرد که سیاست گذاری در دولت در حوزه اشتغال به اهداف دست یافته است، تأکید کرد: تحقق سیاست‌ها در حوزه اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری مستلزم شفافیت در بازار کار است. دز گذشته اسناد پیمایشی در حوزه بیکاری از طریق مراجع رسمی مراکز آمار ایران، بانک مرکزی و برخی مؤسسات نظرسنجی با نظرسنجی رصد و اعلام می‌شد. البته در این راستا گزارش صندوق‌ها هم کمک کننده بود.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی سامانه جستجوی شغل اضافه کرد: پیش از این سامانه‌ای که بتواند دقیقاً میزان نرخ بیکاری را اعلام کند وجود نداشت بنابراین این طرح در معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امور را شفاف کرده و پیمایش بیکاری در کشور با دقت بیشتر رصد و اعلام می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: سامانه، کارگر و کارفرما را به شکل ساده و برخط به یکدیگر پیوند داده به این ترتیب کارفرما نیازمندی‌های خود را اعلام کرده و کارگر توانمندی‌های خود را به ثبت می‌رساند.

وزیر کار از رونمایی سامانه‌ای ارتقا یافته تر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه «رصد اطلاعات بازار کار» به شکل فصلی، سالانه، ماهانه و هفتگی نرخ بیکاری قابل رصد است.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گلایه صنعتگران به کمبود نیروی کار ماهر اظهار کرد: این گلایه در برخی از استان‌ها هم از سوی نیروی کار جوان نسبت به نبود فرصت‌های شغلی وجود دارد. راه اندازی سامانه جستجوی شغل این مشکلات را مدیریت و حل و فصل می‌کند.

این مسئول دولتی ادامه داد: در حوزه اشتغال گام‌های بلندی برداشته شده و طی سفری که هفته گذشته به مشهد داشتم اعلام شد تا پایان سال یکصد هزار مددجوی کمیته امداد به خودکفایی می رسند.

وی یادآور شد: سامانه جستجوی شغل نیازمندی آموزش بازار کار را نیز مرتفع کرده و یک سلسله آموزش‌هایی پیش از خدمت و بخشی نیز حین خدمت ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا