احتمال ادامه تعطیلی‌ها

ریال نیوز : وزیر کشور با اشاره به گرمای هوا، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ممکن است باز هم تعطیلی رخ بدهد اما امیدواریم نیازی به تعطیلی کشور وجود نداشته باشد.

به گزارش ریال نیوز ، احمد وحیدی در مراسم افتتاحیه سومین کنگره سلامت در اربعین گفت: اربعین بنیادی مستحکم با ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سلامت و سیاسی است که ذخیره‌های انبوه معنوی به دنبال دارد.میزبانان عزیز ما در عراق در این ایام پذیرای میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا هستند و این بزرگ ترین تجمع معنوی و مذهبی است.

وی افزود: دشمنان معنویت، انسانیت، حقوق بشر و … سعی می‌کنند اخبار اربعین را سانسور کنند؛ درحالی که قریب به ۲۰ میلیون در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند. وقتی اربعین یک حرکت بزرگ‌ معنوی است ما حق داریم کسانی که سعی می‌کنند آن را نادیده بگیرد را ضد معنویت و فرهنگ بدانیم. آنچه که ما در سوئد در مورد اهانت به قرآن کریم دیدیم عین آن را در بی توحهی به مراسم اربعین می‌بینیم؛ اما اینها کوچک ترین تردیدی در عظم بزرگ ملت‌های اسلامی و حتی غیر اسلامی ایجاد نمی‌کند. در چنین حرکت عظیمی نه تنها شیعیان و اهل سنت که حتی افرادی از سایر مذاهب هم شرکت می‌کنند که این از عظمت نگاه امام حسین (ع) است.

او تاکید کرد: سلامت قبل از اینکه مربوط به جسم باشد، سلامت روح و نفس است. افرادی که در جریان بزرگ اربعین همراه می‌شوند خود به خود از سلامت روح برخوردار می‌شوند چون احساس آرامش می‌کنند. نمی‌شنویم که فردی در این مراسم شرکت کند و استرس و مسائل روحی‌اش برطرف نشود. از طرفی تأمین سلامت جسم و جان بسیار مهم است و اسلام عزیز بسیار بر این مهم تأکید کرده است و باید ما هم نگاه عمیقی حتی به عنوان یک واجب شرعی به موضوع حفظ سلامت داشته باشیم.

وحیدی ابراز خوشحالی کرد که در حوزه سلامت به این مهم تاکید دارند و گفت: این نشانه عمق رسوخ دین باوری و اسلام باوری در قشر فرهیخته کادر درمان است. دنیا هم می‌تواند مشاهده کند که چگونه می‌توان فرهیخته بود و در عین حال به باورهای اسلامی توجه داشت. در قضیه کرونا هم دیدیم که این قشر چقدر شجاعانه عمل کردند و ما شهدای مدافع سلامت داشتیم.

به گزارش ریال نیوز ، وحیدی در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین بزرگترین حرکت معنوی انسانی است که هرساله برگزار می‌شود و شاهد صدور پیام اربعین به همه کشورهای جهان هستیم. در سال جاری آمادگی داریم که همه ظرفیت‌ها را برای برگزاری پیاده‌روی اربعین به‌کار بگیریم.

وی افزود: اخیراً به همراه وزیر کشور عراق از مرزهای خسروی، مهران چذابه و شلمچه بازدید کردیم و در هر مرز مشترک با کشور عراق جلساتی برگزار و تصمیمات لازم برای تسهیل رفت و آمد زائران اتخاذ شد.

وی گفت: در تلاش هستیم تمام مشکلات موجود در مرزها را برای عبور و مرور زائران برطرف کنیم؛ اما جمعیت زیاد و گرمای هوا دو مشکل طبیعی هستند که محدودیت‌های خاص خودشان را ایجاد می‌کنند.

وحیدی با بیان این‌که باید در مرزها بتوانیم دروازه‌های ورودی را توسعه دهیم، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مرزها توافقاتی با هلال احمر و سازمان اورژانس کشور انجام شده تا زائران کمترین مشکل را در رفت و آمد داشته باشند. همچنین برای توسعه حمل و نقل در داخل عراق توافقاتی با این کشور حاصل شده است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به گرمای هوا، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که گرمای هوا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ممکن است باز هم تعطیلی رخ بدهد اما امیدواریم نیازی به تعطیلی کشور وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: مسئله سلامت از نگاه خدمت قابل ارزیابی است و خدا را شکر که آمادگی خوبی هم در داخل کشور و هم در همکاری با بهداشت و درمان عراق داریم. در همین ایام شاهد بودیم هلال احمر ما به عنوان رتبه برتر در خدمات رسانی مورد تشویق قرار گرفت و امروز هلال احمر در هر حوزه ای بسیار قوی عمل می‌کند. هرچند که ما در عراق مهمان هستیم؛ اما ما در هماهنگی با میزبان خود اعلام کردیم که می‌توانیم کمک کننده باشیم. علوم پزشکی و هلال احمر ما به عنوان دو بال کمکی در اجرای مراسم بزرگ اربعین حاضر خواهند شد.

وحیدی افزود: عزیزان عراقی هم بسیار هماهنگ و همراه بودند و نیروهای ما می‌توانند هرگاه لازم بود خدمت رسانی کنند و حتی بالگردهای ما هم می‌توانند ارائه خدمت کنند.

وی تاکید کرد: خدمات ما در اربعین می‌تواند تجربه بسیار خوبی باشد. در حادثه منا عزیزان زیادی را از دست دادیم و جمع آوری این تجربیات برای استفاده در مواقع مورد نیاز برای ما خیلی ارزشمند است. اربعین انسان ساز و محل تجمع همه انسان‌های خداباور است و ان‌شاءالله تمدن سازی خود را هم محقق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا