نتایج اولیه کنکور اعلام شد

ریال نیوز : نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش ریال نیوز، کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ۹ تیر ماه سال جاری همزمان در ۴۱۴ شهرستان و ۳۵۲۲ حوزه امتحانی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت.

در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا به اندازه سال گذشته است، به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و امسال نیز همین حدود و بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرارگرفت.

برای سرکت در این آزمون، بیش از ۹۰ درصد داوطلبان برابر با ۹۸۲ هزار و ۷۵ داوطلب، کارت ورود به جلسه دریافت کردند.

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم از طریق سایت این سازمان منتشر شد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت ورود به جلسه صادر شد که ۵۰ هزار و ۵۵۷ کارت برای زنان و مابقی کارت ها برای داوطلبان مرد صادر شد. این آزمون پنجشنبه شد.

در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت ورود به جلسه صادر شد که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ کارت برای زنان و مابقی به مردان اختصاص یافت و آزمونابن گروه آزمایشی صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر برگزار شد.

برای گروه آزمایشی هنر نیز ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت صادر شد که ۸۷ هزار و ۳۲۶ کارت برای زنان و ۳۷ هزار و ۷۹۵ کارت برای مردان بود و این آزمون صبح روز چهارشنبه ۹ تیر برگزار شد.

بیشترین داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی تجربی قرار دارند . در این گروه نیز ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت صادر شد که ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ داوطلب زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ داوطلب نیز مرد بودند و این آزمون صبح روز جمعه ۱۱ تیر در حوزه های امتحانی برگزار شد.

تعداد کارت های ورود به جلسه گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت بود که زنان با دریافت ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ کارت بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی لودند. این آزمون صبح روز شنبه به عنوان آخرین آزمون فرایند برگزاری کنکور ۱۴۰۰ بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا