ایران جواب مکرون را داد

ریال نیوز : سخنگوی وزارت خارجه اظهارات روز گذشته امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص تحولات اخیر کشورمان را اتهام زنی سیاسی، مداخله جویانه و مشوق خشونت طلبان و قانون شکنان دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ریال نیوز ، ناصر کنعانی با اشاره به این که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حق اعتراضات مسالمت آمیز به رسمیت شناخته شده، اظهار داشت:جای تعجب است که رئیس جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیروهای حافظ امنیت در برخورد با خشونت طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه های فرانسه، مقامات این کشور از جمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می کنند که در صورت پایان ندادن به اعتراضات و اعتصابات، با اِعمال زور به اعتصابات پایان می دهند!

کنعانی تاکید کرد: این یک نفاق آشکار است و یک بار دیگر ثابت می کند که حقوق بشر در قاموس بسیاری از دولت های مدعی در غرب، بازیچه و ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی و مداخله جویی در امور دیگر کشورها بیش نیست.

گفتنی است ؛ مکرون اخیرا در توییتی با واکنش نسبت به برخی ناآرامی ها ذر ایران اعلام کرده بوده که فرانسه در کنار ملت ایران قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + بیست =

دکمه بازگشت به بالا