یادواره شهدای ورزشکار قزوین برگزار می‌شود

ریال نیوز : مدیرکل ورزش وجوانان استان در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته تربیت بدنی ضمن تشریح اقدامات اداره کل درمحورهای مختلف از اجرای بیشاز۶۰۰برنامه ورزشی در سطح استان خبرداد.

به گزارش ریال نیوز ، عباس علایی مقدم در نشست خبری دراستانه هفته تربیت بدنی و ورزش با تبریک فرارسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: در شروع این هفته برنامه های خوبی تدارک دیده شده که امیدواریم با کمک رسانه ها و اطلاع رسانی مناسب شاهد حضور علاقمندان در آنها باشیم.

وی افزود: این هفته فرصتی است تا به اهمیت ورزش در کاهش آسیب های جامعه بیشتر آشنا شویم و بدانیم ورزش می تواند به بالا رفتن مشارکت اجتماعی و کاهش آسیب ها کمک کند.

علایی مقدم تصریح کرد: ورزشکاران با ورزش ضمن تقویت روحیه جوانمردی خود برای پذیرش مسئولیت اجتماعی آماده می شوند و در ارتقای فرهنگ جامعه نقش بیشتری ایفا می کنند.

وی بیان کرد: ورزش به ترویج فرهنگ پهلوانی کمک می کند و ورزشکاران طلایه داران مسائل فرهنگی هستتد که با پذیرش مسئولیت های اجتماعی می توانند به المیدآفرینی در جامعه کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: ورزشکاری که از مدالش می گذرد تا با ورزشکار اسرائیلی مواجه نشود یک کار پهلوانی را رواج می دهد.

وی افزود: ورزشکاران بعنوان دوستداران محیط زیست نیز همکاری موثری در این عرصه دارند و در راستای حمایت از محیط زیست مشارکت دارند و این همراهی بسیار ارزشمند است.

علایی مقدم بیان کرد: نهادینه شدن ورزش در ادارات و خانواده ها به پویایی و نشاط خانواده و جامعه کمک می کند و امروز ثابت شده هرچقدر در ورزش کار کرده و سرمایه گذاری کنیم به سلامت جامعه کمک کرده ایم.

وی افزود : فرهنگ ورزش باید در جامعه پیاده شود و از زندگی ماشینی فاصله بگیریم و پیاده روی را توسعه بخشیم.

علایی مقدم افزود: چاقی و اضافه وزن و آرتروز و ده ها بیماری دیگر ناشی از بی توجهی به ورزش است و تلاش کرده ایم ورزش همگانی و کارکنان دولت و بانوان نیز توسعه یافته و جدی گرفته شود.

علایی مقدم تصریح کرد: در ورزش قهرمانی و حرفه ای هم باید با جدیت ورود کنیم تا پرچم ایران در میادین بین المللی به اهتزاز در آید.

وی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات ورزشی توانسته به تقویت نشاط و شادابی و تخلیه هیجانات جوانان کمک کند و در این راستا تلاش می کنیم با تیم هایی که در لیگ داریم و تداوم مسابقات به نشاط جامعه بیشتر کمک شود.

۶۰۰ عنوان فعالیت ورزشی در هفته تربیت بدنی
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در ادامه در خصوص فعالیتهای هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: از ۲۶ مهر ماه تا اول آبان بعنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده و در این روزها بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه مختلف فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ۴۰ عنوان همایش و برنامه دوچرخه سواری، 120 مسابقه ورزشی، جشنواره پارالمپیک، 200 مسابقه بومی و محلی، افتتاح 5 خانه ورزش روستایی، از برنامه هایی است که در هفته تربیت بدنی اجرا می شود.

علایی مقدم گفت: غبار روبی مزار شهدا، همایش دوچرخه سواری، کوه روی، پیاده روی، ورزش خیابانی، روز بدون خودرو، طبیعت گردی، در این روزها برگزار می شود.

78 میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور در بخش ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص تعداد طرح های نیمه تمام و مصوبات سفر رئیس جمهور هم اظهار داشت: 78 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان در بخش ورزش است که بخشی از آن برای تکمیل طرح های نیمه تمام بویژه خانه جوان که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد هزینه خواهد شد.

وی گفت: در اجرای طرح دولتخانه صفوی و انتقال مجموعه ورزشی تختی مقرر شد در کنار خانه جوان در پونک یک مجموعه ورزشی چند منظوره با 4 سالن ورزشی ساخته شود که می تواند سرانه ورزشی استان را نیز بالا ببرد.

علایی مقدم یادآورشد: این مجموعه 5 هزار مترمربع زیربنا و 4 سالن سرپوشیده برای ورزش های رزمی و کشتی دارد که قرار است با 60 میلیارد تومان اعتبار تکمیل شود.

وی افزود: این مجموعه با سازه بتنی ساخته می شود که با حمایت استاندار محترم 17 میلیارد تومان برای فاز اول آن تخصیص خواهد یافت که امیدواریم طبقه همکف را برای امسال آماده بهره برداری کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: این مجموعه با داشتن خوابگاه و سالن های استاندارد اختصاصی می تواند سرانه ورزشی استان را افزایش داده و محل مناسبی برای میزبانی مسابقات کشوری باشد.

علایی مقدم افزود: برای تکمیل پیست تارتان در مجموعه 15 هزار نفری ابوترابی 5 میلیارد تومان مصوب شده که 3 میلیارد تومان دریافت شده و برای دیواره صخره نوردی پونک نیز یک میلیارد تومان از مصوبات سفر، دیوارکشی مجموعه امام خمینی تاکستان یک میلیارد تومان و برای تکمیل استخر آبیک 6 میلیارد تومان از 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب، پرداخت شده است.

این مدیر در خصوص طرح های نیمه تمام ورزشی هم گفت: در حال حاضر در استان 33 طرح نیمه تمام ورزشی داریم که تکمیل آنها 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین اعتبار آمادگی داریم چند طرح از جمله خانه جوان قزوین، سالن مهدی آباد، ساختمان اداری شهر محمدیه، سالن ورزشی زین آباد، زورخانه دانسفهان و دیواره سنگنوردی قزوین را امسال تکمیل کنیم.

وی از ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های نیمه تمام هم سخن گفت و افزود: با وضعیت اعتباری دولت بدون تردید تکمیل این طرح ها سال ها زمان لازم دارد لذا انتظار داریم بخش خصوصی بویژه صنایع بزرگ استان وارد تیم داری و تکمیل طرح های ورزشی شوندعلایی مقدم افزود: تاکنون کارخانه شمس آذر برای لیگ فوتبال، کراپ الوند برای فوتسال، بیلیش در کشتی تاکستان و غفاری برای فوتبال وارد کار شده اند و یک باشگاه سوارکاری نیز توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد که با سه هدف گردشگری، نسل کشی و مانش سوارکاری در چند فاز عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: با شرکت صنعتی مهرام مذاکراتی صورت گرفت و اعلام آمادگی کردیم سالن شهید بابایی و یا سالن نیمه تمام شش هزار نفری را در اختیار آنها قرار دهیم تا پس از تکمیل برای تمرینات تیم خود استفاده کنند و تیم های پایه را مورد حمایت قرار دهند و به جای پرداخت هزینه های سنگین اجاره سالن در تهران از ظرفیت ورزشی قزوین استفاده کرده و به ورزش استان کمک کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: در شورای ورزش استان پیشنهاد دادیم از مجموع 3 هزار شرکت صنعتی مستقر در استان ترتیبی اتخاذ شود تا حداقل یک هزار شرکت شاخص ماهانه 10 میلیون تومان به ورزش استان کمک کنند که در این صورت سالانه 12 میلیارد تومان منابع مالی جمع آوری می شود که قادر خواهیم بود نیمی از آن را برای تیم داری رشته های مختلف در لیگ و شش میلیارد تومان را برای ستاد بازیهای آسیایی،المپیک و پارالمپیک و اعزام تیم ها اختصاص دهیم و ورزش استان را متحول کنیم.

وی گفت: برخی از هیئت های ورزشی با حداقل 50 میلیون تومان می توانند یک تیم لیگی را در یک سال اداره کرده و ورزشکاران را به مسابقات اعزام کنند و اجرای این طرح می تواند زمینه حل مشکلات ورزشی را مهیا کند.

علایی مقدم با اشاره به اهمیت تکمیل سالن سرپوشیده شش هزار نفری قزوین اظهارداشت: متاسفانه این سالن پس از سالها همچنان نیمه تمام باقیمانده و تاخیر در اجرای آن می تواند هزینه های گذشته را نیز از بین ببرد.

وی افزود: این سالن برای تقویت جایگاه ورزش استان و تامین نیازهای رشته های مختلف بسیار تاثیرگذار است که در حال حاضر به دلیل ضعف پیمانکار هنوز به سرانجام نرسیده که در سفر وزیر ورزش خواستار خلع ید پیمانکار فعلی و واگذاری آن به پیمانکار جدید و یا واگذاری آن به بخش خصوصی شدیم تا تعیین تکلیف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: تکمیل این سالن حدود 200 تا 250 میلیارد تومان و پیست دو و میدانی نیز به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با کمک استاندار محترم، نمایندگان مجلس و همکاری شرکت توسعه وزارتخانه، تکمیل این سالن سرعت بگیرد.

وی گفت: این سالن در حال حاضر حدود 35 درصد وپیست دو ومیدانی 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تصمیم مناسب بتوانیم این وضعیت را سامان دهیم.

علایی مقدم در ادامه در مورد ضرورت حمایت از مدال آوران و جذب و استخدام آنها گفت: حدود 30 مدال آور و قهرمان ملی و جهانی داریم که بر اساس قانون بایستی زمینه اشتغال آنها را مهیا کنیم که تاکنون زمینه جذب حدود 5 نفر آنها مهیا شده و برای بقیه نیز اقدام می کنیم.

وی حمایت از ورزش بانوان را از دیگر برنامه های اداره ورزش و جوانان دانست و اظهارداشت: باور داریم ورزش بانوان می تواند به سلامت و نشاط خانواده و جامعه کمک کند لذا مقرر شده 40 درصد اعتبار هیئت ها به ورزش بانوان اختصاص داده شود و کارمندان شاغل زن نیز از دو ساعت فرصت ورزش اداری براحتی استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ورزشکاران بیمه شده و سامان یافته 31 هزار و 176 نفر بود که امسال این تعداد دوبرابر شده و به 56 هزار و 477 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: 30 هزار و 330 ورزشکار استان را مردان و 26 هزار و 147 نفر را زنان تشکیل می دهند.

علایی مقدم اضافه کرد: امسال 200 ورزشکار شاخص استان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و 80 ورزشکار به صورت ثابت به عضویت تیم های ملی درآمدند و میزبان 55 رقابت کشوری و 70 رقابت لیگ برتری بودیم و توانستیم 25 مدال بین المللی را کسب کنیم.

وی توجه به ورزش روستایی را از دیگر اقدامات مهم این اداره دانست و یادآورشد: در راستای حمایت از ورزش روستایی تاکنون 200 خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف استان راه اندازی شده و تا پایان امسال 5 روستای دیگر نیز به امکانات ورزشی مجهز شده و صاحب خانه ورزش خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دو =

دکمه بازگشت به بالا