تاکید بایدن بر اخراج روسیه از گروه ۲۰

ریال نیوز : رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد که روسیه باید از گروه ۲۰ کنار گذاشته شود.

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد که روسیه باید از گروه بیست کنار گذاشته شود.

«جو بایدن» در نشستی خبری پس از پایان اجلاس فوق العاده ناتو در بروکسل گفت: ما به تامین تجهیزات دفاعی به ارزش ۲ میلیارد دلار برای اوکراین پایبندیم و تصمیم گرفتیم از ۱۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی میزبانی کنیم. ما با هماهنگی گروه هفت و اتحادیه اروپا برای امنیت غذا و انرژی تلاش می کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره عدم کمک چین به روسیه، افزود: من چند روز پیش با رئیس جمهور چین گفتگوی صریحی داشتم و به وی توضیح دادم که باید نسبت به پیامدهای کمک به روسیه واقف باشد. من فکر می کنم چین می داند که آینده اقتصادی این کشور بیشتر از روسیه با غرب در ارتباط است.

بایدن ادامه داد: من رئیس جمهور چین را تهدید نکردم اما به تعداد شرکت های آمریکایی و غربی که روسیه را ترک کردند اشاره نمودم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: در صورتی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سلاح های شیمیایی در اوکراین استفاده کند ما واکنش نشان خواهیم داد. ناتو بیش از هر زمان دیگری انسجام دارد.

این در حالی است که وزارت خارجه چین پیش از این در ارتباط با ایده حذف روسیه از گروه ۲۰ تأکید کرده بود: مسکو بخش مهمی از گروه ۲۰ است و هیچ عضوی از این گروه حق ندارد کشور دیگری را کنار بگذارد.

واکنش وزارت خارجه چین در پاسخ به پیشنهاد کشور لهستان بود که خواستار اخراج روسیه از «جی ۲۰» شده بود.

دولت لهستان پیشتر به بهانه تحولات جاری در اوکراین پیشنهاد داده بود که روسیه از گروه ۲۰ اقتصاد برتر جهان موسوم به «G۲۰» اخراج شود.

ورشو در این خصوص گفته بود که پیشنهاد ما با واکنش مثبت آمریکا نیز همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا