” هیلاری کلینتون ” رئیس دانشگاه شد

ریال نیوز : هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق ایالات متحده، روز جمعه به عنوان رئیس دانشگاه “کوئینز”(Queen’s) ایرلند شمالی معرفی خواهد شد.

بی‌بی‌سی، این مراسم در پایان اولین هفته سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

پیش از آن، بیش از ۵۰ هزاردانشجو به دانشگاه‌های ایرلند شمالی بازگشتند. دانشجویان این کشور پس از گذراندن آموزش مجازی در دوران پاندمی کووید-۱۹،‌ به آموزش حضوری بازگشته‌اند و قرار است از این پس آموزش را در محیط دانشگاه‌ها سپری کنند.

البته همچنان برخی از دوره‌های آموزشی به صورت آنلاین ارائه خواهند شد.

هیلاری کلینتون در ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی بود که به عنوان رئیس دانشگاه کوئینز ایرلند شمالی انتخاب شد اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی، قادر به خدمت در پست جدید خود نبود، با این وجود وی در مراسم روز جمعه به عنوان یازهمین رئیس این دانشگاه معرفی خواهد شد.

قرار است در این مراسم هیلاری کلینتون سخنرانی کند و به تعدادی از افراد مدرک افتخاری اعطا کند.

دانشگاه کوئینز به دانشجویان و کارکنان خود توصیه کرده که در صورت ورود به محوطه دانشگاه،‌هفته‌ای دو بار تست کرونا بدهند. البته این آزمایشگاه‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

از دیگر تمهیداتی که اندیشیده شده، این است که با توجه به بازگشت دانشجویان،‌تهویه مکانیکی در نظر گرفته شده و همه موظف به استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده هستند.

همچنین، مراکز واکسیناسیون دانشگاه نیز در طول هفته فعال هستند. گرچه که تزریق واکسن برای اساتید و دانشجویان اجباری نیست،‌ اما دانشگاه‌ها، اعضای خود را به انجام واکسیناسیون تشویق می‌کنند.

در ایرلند شمالی،‌حدود ۷۲ درصد افراد ۱۸ تا ۲۹ سال،‌حداقل دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا