واردات ۲۴۵ میلیون دلاری اسانس و عرقیات

به گزارش  ریال نیوز به نقل از وزارت صمت، واحدهای فعال در زمینه تولید دارو و فراورده های گیاهی در سه گروه کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی شده‌اند.

بر این اساس 77 درصد از واحدهای تولید دارو و فراورده های گیاهی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت کمتر از 50 نفر اشتغال بوده و در زمره بنگاه‌های کوچک طبقه‌بندی می‌شوند.

بنگاههای متوسط 13 درصد و بنگاههای بزرگ 10 درصد از کل واحدهای مورد بررسی در این گزارش (304 واحد) را تشکیل می‌دهند.

در این گزارش آمده است، تعداد 304 واحد فعال در زمینه تولید دارو و فراورده های گیاهی در کشور وجود دارد که اشتغالی نزدیک به 13400 نفر ایجاد کرده اند.

استان البرز با 39 واحد، خراسان رضوی با 38 واحد و اصفهان با 33 واحد بیشترین تعداد واحد فعال در این زمینه را دارا هستند.

بر اساس این گزارش، طرح‌های توسعه‌ای با پیشرفت بیش از 60 درصد برابر 11 واحد با پیش‌بینی اشتغال 347 نفر در حال اجرا می‌باشد که بیشترین تعداد در استان البرز با 7 واحد و پیش بینی اشتغال 167 نفر است.

همچنین طرح‌های ایجادی با پیشرفت بیش از 60 درصد برابر 17 واحد با پیش بینی اشتغال 2621 در حال اجرا است که بیشترین تعداد در استان البرز با 5 واحد و پیش بینی اشتغال 340 نفر و استان اردبیل با 4 واحد و پیش‌بینی اشتغال 1733 نفر می‌باشد.

در این گزارش تصریح شده است، بیشترین واردات به استناد گزارش trade map مربوط به اسانس و عرقیات (3301) به میزان حدود 245 میلیون دلار است.

اسانس در صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی و سایر صنایع کاربرد فراوان دارد. لذا سرمایه گذاری در این صنعت در اولویت می باشد.

در این گزارش آمده است، بر اساس پیش بینی بانک جهانی در سال 2050 گردش مالی وتجارت جهانی متمرکز و مبتنی بر گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به حدود 5000 میلیارد دلار خواهد رسید.

گفتنی است؛ متن کامل این گزارش در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش گزارش محصولات قابل مشاهده می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا