واردات ۴۰ هزار تن برنج هندی/ افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مواد معدنی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: طی سال گذشته و امسال شیوع ویروس کرونا تاثیری بر عملکرد این بندر نداشته و واردات کالای اساسی مانند برنج و صادرات کالاهای مختلف نسبت به گذشته با افزایش همراه بوده است.

سیاوش ارجمند زاده در گفت‌وگو با ریال نیوز اظهار کرد: طی شش ماهه دوم سال گذشته توانستیم پذیرش واردات کالاهای اساسی از جمله برنج را بگیریم که در این راستا چهار کشتی این کار را انجام دادند و آخرین کشتی نیز تخلیه برنج خود را ۲۷ اسفند ماه سال گذشته در بنادر این استان انجام داد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۴۰ هزار تن برنج هندی از طریق این بندر وارد شده و ۲۰۰۰ تریلی آن را به داخل کشور بارگیری کرده‌اند، گفت: فعالیت ما در ایام نوروز نیز نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه بیشتر هم شده است. به عنوان مثال عملکرد کانتینری در این ایام ۱۴۰ درصد و صادرات مواد معدنی حدود ۱۰۰ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از واردات کالای اساسی تنها برنج به بنادر استان بوشهر می‌آید و محموله‌های وارداتی از طریق تریلی و کامیون به داخل کشور جابجا می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا