۵۵۰ اثر به جشنواره نقد برتر رسید

ریال نیوز : قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر جشنواره نقد برتر آخرین وضعیت آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از قوه قضاییه، رضا مسعودی‌فر به تمدید تاریخ فراخوان جشنواره اشاره کرد و گفت: فراخوان جشنواره نقد برتر به دلیل استقبال از آن تا تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری تمدید شد.

وی با اشاره به تشکیل هیئت‌های داوری بدوی گفت: نقدهای دریافتی ابتدا توسط دبیرخانه جشنواره پالایش و بررسی شده است و در هفته آینده کمیته بدوی داوری نقدهای ارسالی از سوی دبیرخانه را بررسی خواهد کرد.

مسعودی‌فر افزود: پس از بررسی نقدها در کمیته بدوی توسط هیئت داوری بدوی، در مرداد ماه سال جاری نقدهای منتخب کمیته بدوی توسط هیئت داوری عالی مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته و برنده‌های جشنواره مشخص می‌گردند.

دبیر جشنواره نقد برتر درباره تعداد نقد ارسال شده به جشنواره را ۵۵۰ اثر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار این جشنواره برگزار شده است شاهد استقبال خوبی از آن بودیم.

مسعودی‌فر همچنین به محورهای مورد توجه برای شرکت‌کنندگان در جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: ۳۲ درصد در رابطه با موضوع رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل‌ دعاوی و رفع اختلافات، ۲۳ درصد در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، ۱۹ درصد در رابطه با احیا حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، ۱۸ درصد در رابطه با پیشگیری از وقوع جرائم و دعاوی، ۳ درصد در رابطه با موضوع نظام مدیریتی قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه و ۵ درصد سایر موضوعات مرتبط به جشنواره آثار ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: آثار واصله، ۵۰ درصد به صورت یادداشت، ۲۰ درصد به صورت گزارش، ۱۷درصد به صورت مقاله، ۶ درصد به صورت عکس، ۳ درصد در قالب کتاب و ۳ درصد به صورت است.

مسعودی‌فر میزان مشارکت گروه‌های هدف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای هستند. همچنین ۱۷ درصد از صاحبنظران اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در این جشنواره شرکت داشته‌اند. نماینده‌های مراکز و سازمان‌های علمی و نماینده‌های نهادهای مردمی نیز هر کدام به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درصد در این رویداد مهم مشارکت کرده‌اند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر جشنواره نقد برتر گروه سنی مشارکت‌کنندگان را بسیار متنوع دانست و بیان کرد: از ۲۰ سال تا ۸۵ سال در این جشنواره مشارکت‌کننده داشته‌ایم که این نشان دهنده اهمیت این جشنواره در بین تمام گروه‌های سنی هدف است.

بر اساس گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، برای نخستین بار از سوی قوه قضاییه جشنواره نقد برتر قوه قضاییه برگزار می‌شود تا نقدهای کارآمد و کارشناسی درباره عملکرد این قوه مورد داوری قرار بگیرد. برگزاری این جشنواره به این دلیل است که در سند تحول قضایی پیش‌بینی شده تا تحت عنوان تقدیر از نقدهای برتر، نسبت به قوه قضاییه نقدهای کارشناسی و مطلوب ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا