واکنش‌ها به ترور سردار سلیمانی؛ انتقامی سخت در انتظار آمریکایی‌ها است

به گزارش ریال نیوز، در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، شخصیت‌ها و مسئولین مختلف کشور به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز در کانال شخصی خود نوشت: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا».

«‏ترامپ  با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است. ‏کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.»

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملّت نیز در صفحه خود در توییتر نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون.

به شهادت رساندن سردار سرافراز قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو‌مهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را در معرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم».

حزب موتلفه اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

انالله و انا الیه راجعون

سردار رشید اسلام و ایران پس از 40 سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت.

او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه ها شد و در شمال و جنوب عرصه های نبرد قهرمانه بدنبال شهادت می گشت.

رشادت های او در عملیات های والفجر8، کربلای4 و5 زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است. لشگر 41 ثارالله جزء لشگرهای خط شکن نبردهای بزرگ و حماسه ساز رزمندگان اسلام بود.

پایان جنگ برای او آغاز جدید برای ادامه نبرد با استکبار جهانی و بویژه آمریکا بود، لذا از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد از آن زمان وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب برد و جریان پلید حکومت داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد. دست پُر قدرت ملت ایران از آستین حزب الله لبنان، حماس و جهاد فلسطین، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن بارها بر سینه ابر قدرتها توسط وی کوبیده شد.

همه این هنرنمایی رزمی با عزم و اراده پولادین مرد بزرگ تاریخ سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بامداد13 دی ماه به هنگامی که وی شهد شیرین شهادت را در پیوستن به سرداران شهید اسلام و ایران نائل شد.

حزب موتلفه اسلامی شهادت غرور آفرین سردار شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و ملت های به پا خواسته منطقه و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و تمام رزمندگان صف مقدم مقابله با استکبار جهانی تبریک و تسلیت می گوید.

حزب موتلفه اسلانی همچنین شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان دلاور حشد الشعبی را به مرجعیت عالی و ملت دوست و برادر عراق تبریک و تسلیت عرض می نماید.

** وزیر دفاع: انتقام خون سردار سلیمانی از تمام عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه و من هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدلوا  تبدیلا

دست جنایتکار آمریکای خونخوار بار دیگر به خون بزرگمردی از مردان صالح خدا آلوده شد و سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر شریفش را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود در حمله‌ی تروریستی امریکای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسید.

این سرباز ولایت و امت و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سالهای متمادی در راه اعتلای کلمه الله و دفاع از کیان انقلاب و سرزمینهای اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود به آرزوی دیرینه اش یعنی فیض عظیم شهادت رسید.

اینجانب شهادت این فرزند شجاع ملت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت شهید پرور ایران اسلامی، خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز و محترم آن مجاهد شهید تسلیت و تبریک میگویم و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهید عالی مقام از خداوند متعال مسألت میکنم.

بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ امیر حاتمی

** حکیمی‌پور: خون پاک سردار سلیمانی به هدر نخواهد رفت

انالله واناالیه راجعون  شهادت سردارسرافراز حاج قاسم سلیمانى ،یادگارشهیدان دوران دفاع مقدس را ملت سربلند ایران ، مقام معظم رهبرى وخانواده معزز شهدا وهمرزمانش تسلیت عرض مى کنم . مدعیان مبارزه باتروریسیم وداعش باید پاسخگوى این جنایت خود برعلیه خالص ترین ومحکم ترین فرمانده وهمرزمانش درریشه کنى جانیان تکفیرى درمنطقه باشند.بى تردید خون پاک این شهیدعزیز ویارانش بهدرنخواهدرفت ومنشاء تحولات مثبت براى ملت ایران ومنطقه خواهدشد.

** آیت‌الله جنتی: اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی بی‌پاسخ نمی‌ماند

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار و شجاع نیروی قدس سپاه به همراه چند تن از فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه دبیر شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تاثر و تالم گشت.

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت‌ و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ‌ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست اشقی الاشقیاء جهان، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری

 

** پیام تسلیت لاریجانی: ملت ایران از خون فرزندان قهرمان خود نخواهد گذشت

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌ رب الشهدا و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز، فرمانده شجاع، قهرمان، حماسه آفرین  و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان  را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از   قرآن و  مکتب اهل بیت(ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت ولی عصر( ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده  عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به  مجموعه‌ پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می گویم.

این فرمانده مقتدر ، محبوب و عزت آفرین،  افتخار همه ایرانیانی بود که  دل در گرو استقلال  و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و  به دست شقی ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست.

رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم،  شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از  جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می داند که با این گونه جنایت ها هرگز نخواهد توانست در اراده  های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد.

شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است. او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن  و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود،  تا واپسین لحظات عمر  پربرکت خویش را  در راه مقابله با اشقیای تکفیری و  تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه‌ شریف  به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد‌. فضل و رحمت بی کران خداوند  متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان  راه  جهاد و شهادت در ایران اسلامی ، در سپاه و در  همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی،  بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر  نورانی شهید قاسم  سلیمانی  و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی

** رئیس جمهور: بی‌تردید انتقام شهادت سردار سلیمانی از آمریکای جنایتکار گرفته خواهد شد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام حسن روحانی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی ، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ »

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

** فومنی: شهادت سردار سلیمانی انسجام نیروهای مقاومت را بیشتر می‌کند

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله: اشرف الموت قتل الشهاده
شهادت برترین مرگهاست.

ملت شریف و بزرگ ایران؛ ضایعه شهادت سردار بزرگ میدان های نبرد ایران حاج قاسم سلیمانی امتحانی برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

حزب مردمی اصلاحات اقدام تروریستی آمریکا را محکوم می نماید و برای آنان سرنوشتی سیاه و تاریک را متصور است.

این اقدام تروریستی، آغاز آمریکا زدایی در منطقه خواهد بود و انسجام نیروهای خط مقاومت را بیشتر خواهد کرد.

حزب مردمی اصلاحات این شهادت را به امام زمان (عج) ، رهبر معظم انقلاب ،خانواده بزرگ و با ایمان ایشان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می نماید و از خداوند منان برای خانواده ایشان صبری عظیم را طلب می نماید.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات
محمدزارع فومنی

** فراکسیون ولایی مجلس: آمریکا پاسخ سختی خواهد گرفت

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی، فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی پیامی صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

تبعید به زمین تمام شد …

نمی دانم آقا در گوشش چه زمزمه می‌کرد وقتی ناله  می‌کرد: «هنوز به آل علی ظلم می شود»

سرش را که به آغوش پدران  شهدا که می‌گذاشت بغض داشت. حالا حسرت تمام شده است. همرزمان شهیدش خیلی وقت است انتظارش را  می‌کشند. اصلا خدا او را برای خودش می‌خواست.

ملت شریف ایران
سردارمان رفت. وای بر ما  اگر سیدمان «علی»،  امروز در عزای مالک اشتر  ناله در چاه کند.
که آقا غمت مباد، ما هنوز زنده ایم. ما فرزندزادگان شهادتیم. تا می‌توانند از ما شهید کنند. ما ایستاده تر خواهیم شد.

با تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده های معظم شهدا، نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، رزمندگان و خانواده معظم شهید، اعلام می‌کنیم، مجلس شورای اسلامی ، تا پای جان در راه حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، آمریکا بداند، پاسخ سختی برای اقدامات جنایتکارانه اش دریافت خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

دکمه بازگشت به بالا