بنیاد ۱۵ خرداد کمک هزینه خرید عینک می دهد

ریال نیوز : بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام به کودکان نیازمند، کمک هزینه خرید عینک پرداخت می‌کند.

به گزارش ریال نیوز ، حمایت‌های فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یکی از مراکز بهزیستی مثبت زندگی در شرق تهران آغاز شد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ما در بنیاد ۱۵ خرداد در راستای همکاری‌های راهبردی که با سازمان بهزیستی کشور در حوزه‌‌های مختلف و با اولویت پیشگیری داریم در نیمه اول امسال، تفاهم‌نامه حمایت از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم را به امضا رساندیم و از امروز این حمایت فراگیر را در سطح کشور با اعطای کمک هزینه خرید عینک برای کودکان ۳ تا ۶ سال که از بین سه میلیون کودک موضوع این طرح ملی نیازمند حمایت مالی برای خرید عینک هستند عملیاتی می‌کنیم.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: انشالله در سال آینده نیز مترصد این هستیم که مداخلات سطح بالاتر را برای کودکانی که نیاز به جراحی چشم داشته باشند توسط گروه‌های پزشکی جهادی همکار با بنیاد ۱۵ خرداد انجام دهیم.

وی با بیان این‌که کمک به شکل‌دهی نسلی باهوش، سالم، چابک و علاقه‌مند به توسعه کشور وظیفه ملی همه ماست افزود: بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت اجتماعی کارویژه‌های حمایتی متعدد دیگری مانند غربالگری شنوایی‌سنجی، پیشگیری از پوسیدگی دندان و غربال‌گری اسکلتی حرکتی را در مرحله اجرا دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به تفاهم‌نامه‌های مشترکی که سازمان بهزیستی و بنیاد ۱۵ خرداد داشته‌اند خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی با هدف شناسایی به موقع نارسایی‌ها در کودکان و اقدام برای درمان آنها در حال انجام است.

علی‌ محمد قادری افزود: کودکانی که در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند با معرفی بهزیستی و حمایت اقتصادی و اعتباری بنیاد ۱۵خرداد از کمک هزینه خرید عینک بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: ما هر سال بیش از چهار میلیون کودک را در دو طرح غربالگری شنوایی و بینایی تحت پذیرش داریم اما در این طرح با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد ۱۵ خرداد که در زمینه پیشگیری اقدامات موثری دارد در همه نقاط شهری و روستایی ۳ میلیون نفر از کودکان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا