بازتاب سخنان رهبری در رسانه‌های عربی

ریال نیوز : سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های عرب زبان بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش ریال نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنانی به مناسبت خجسته عید مبعث، مهمترین هدیه اسلام و بعثت به بشریت را دعوت به «تفکر و عقلانیت» و «تزکیه و مفاهیم اخلاقی» برای مقابله با جاهلیت دانستند و با اشاره به شکل گیری جاهلیت مدرن در غرب به‌صورت سازمان‌یافته و با ابعاد گسترده‌تر تأکید کردند: امروز مظهر واضح و کامل جاهلیت مدرن، رژیم مافیایی آمریکا است که اساساً یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست است.

سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه‌های عرب زبان و بیشتر رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای داشت. موضوع دخالت آمریکا در بحران اوکراین و مدیریت آن از سوی واشنگتن و نیز مخالفت ایران با هرگونه درگیری به دور از معیارهای دوگانه از مصادیق بارزی بود که در رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی بازتاب داشت. بیشتر رسانه‌های غربی موضوع مهم مافیایی بودن آمریکا را در توجه اخبار و تحلیل‌های خود قرار دادند.

الجزیره انگلیسی دراین باره نوشت که رهبر ایران، رژیم مافیایی آمریکا را عامل بحران اوکراین دانست.

رویترز هم نوشت: رهبر ایران از آمریکا به دلیل بحران اوکراین انتقاد کرد. در ادامه گزارش این خبرگزاری آمده است: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، روز سه‌شنبه گفت که جنگ در اوکراین باید متوقف شود.

رویترز نوشت: ایالات متحده را که رهبر ایران آن را «رژیم مافیایی» نامید، به ایجاد درگیری‌ها متهم شد.

فرانس ۲۴: آیت الله خامنه ای در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت یک سالگرد دینی مسلمانان گفت: علت اصلی بحران اوکراین سیاست‌های آمریکا و غرب است.

العهد لبنان نوشت: امام خامنه‌ای ریشه بحران در اوکراین را به غرب مرتبط دانست و خواستار توقف جنگ اوکراین شد.

العهد: امام خامنه ای ریشه بحران در اوکراین را به غرب مربوط دانست

شبکه المنار لبنان هم گزارش داد: امام خامنه‌ای خواستار توقف جنگ در اوکراین شد و ریشه بحران را به سیاست آمریکا و غرب مرتبط دانست. ایشان بر مخالفت با جنگ در هر جای جهان تاکید کردند و فرمودند که ما نابودی زیرساخت‌های ملت‌ها را تأیید نمی‌کنیم و این موضع ثابت ما است.

شبکه المیادین هم به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری پرداخت و به فرمایشات ایشان درباره ضرورت توقف جنگ اوکراین اشاره کرد.

العهد: امام خامنه ای ریشه بحران در اوکراین را به غرب مربوط دانست

المیادین گزارش داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، اوکراین را قربانی سیاست‌های آمریکا دانست و به سیاست‌های آمریکا در بحران سازی به منظور فروش سلاح‌هایش اشاره کرد.

اسپوتنیک عربی هم سخنان مقام معظم رهبری درباره اوضاع اوکراین را پوشش داد و نوشت: رهبر ایران برای اولین بار درباره اوضاع اوکراین موضع گیری کرد و آمریکا را مافیا توصیف کرد.

العهد: امام خامنه‌ای ریشه بحران در اوکراین را به غرب مربوط دانست

این رسانه روسی آورده است: رهبر ایران امروز سه شنبه به عملیات نظامی روسیه در اوکراین واکنش نشان داد و ضمن مافیا توصیف کردن ایالات متحده آمریکا، تاکید کرد که نظام حاکم در آمریکا بحران ایجاد می‌کند و از آن بهره برداری می‌کند. رهبر ایران اعلام کرد که اوکراین قربانی سیاست بحران سازی آمریکا شده است.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد: رهبر ایران تاکید کرد که ایران حامی توقف جنگ در اوکراین است و افزود که ریشه بحران در دخالت غرب است.

این رسانه روسی به بخشی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رها کردن متحدان از سوی آمریکا اشاره کرد.

شبکه العربیه هم گزارش داد: رهبر ایران اعلام کرد که اوکراین قربانی بحران‌هایی است که آمریکا ایجاد کرده است.

العهد: امام خامنه‌ای ریشه بحران در اوکراین را به غرب مربوط دانست

این رسانه سعودی در ادامه گزارش خود آورده است: رهبر ایران تاکید کرد که بحران اوکراین ثابت کرد که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

سی ان ان عربی هم گزارش داد که رهبر ایران موضع این کشور را در قبال اوکراین اعلام کرد و گفت که آمریکا مسئول است.

العهد: امام خامنه‌ای ریشه بحران در اوکراین را به غرب مربوط دانست

این رسانه غربی در ادامه گزارش خود آورده است: موضع ایران در قبال واشنگتن درباره بحران اوکراین همسو با موضع کره شمالی است که آمریکا و اروپا را به علت سیاست‌هایشان مسئول قلمداد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا