وقت عقب نشینی در بازار سکه؟

به گزارش ریال نیوز، سکه پس از برخورد به مرز 10 میلیون و 800 هزار تومانی، با فشار فروش مواجه شد؛  این فشار در معاملات پشت خطی ادامه یافت و فلز گران بهای داخلی به سوی سطح 10 میلیون و 500 هزار تومانی حرکت کرد. از نگاه تحلیل گران فنی،‌ اگر سکه سطح 10میلیون و 500 هزار تومانی را حفظ کند، بار دیگر به سوی اعداد بالاتر بازخواهد گشت

.در مقابل عده ای باور دارند، با از دست رفتن محدوده 10میلیون و 800 هزارتومانی، وقت عقب نشینی از بازار سکه است. این عده احتمال افت فلز گران بهای داخلی تا محدوده 10 میلیون و 100هزار تومان را مطرح می کنند.

افزایشی ها البته به روند بازار در ساعات پایانی روز یک شنبه نیز اشاره دارند، جایی که فلز گران بهای داخلی به سطح 10 میلیون و 500 هزار تومان برخورد می کند و طی یک روند صعودی سریع به محدوده 10 میلیون و 700 هزار تومانی بازمی گردد. بازار امروز از نقطه ای آغاز به کار می کند که تقریبا بعدازظهر روز یک شنبه در آن قرار داشت.

شرط سکه بازان برای نزول

به باور برخی فعالان، سکه امروز به راحتی نزولی نخواهد شد. از نگاه آنها، فلز گران بهای داخلی در شرایطی به سوی نرخ های پایین تر حرکت خواهد کرد که دلار محدوده 23 هزار و 500 تومانی را از دست بدهد. در کنار این، صعودی نشدن اونس طلا نیز برخلاف انتظار سکه بازان است. به این ترتیب، نرفتن طلای جهانی به بالای هزار و 860 دلار سیگنال نزولی دیگری به معامله گران سکه امامی است. سکه در روز یک شنبه یک درصد بیشتر از دلار گران شد، چرا که معامله گران سکه امیدوار بودند، اونس طلا هفته جاری را با افزایش قیمت آغاز کند.

ارزش واقعی سکه نیز در روز یک شنبه کمی بالا آمد و به محدوده 10 میلیون و 350هزار تومان رسید. اگر قرار باشد، امروز حباب سکه با فرض ثبات اونس و دلار صفر شود، فلز گران بهای داخلی نیازدارد که حدود 4 درصد از ارزش خود را از دست بدهد. با این حال، راه دیگر برای صفر شدن حباب این است که دلار به بالای کانال 24 هزار تومانی پا بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =

دکمه بازگشت به بالا