ونس در ۲۰۲۱ چه سمت و سویی دارد؟

به گزارش ریال نیوز بر اساس گزارش فوربس، قیمت طلا نسبت به سال گذشته به طور تقریبی 22 درصد رشد داشته است .شکی نیست که سال 2020 شکوه معامله گران طلا را به همراه داشته است زیرا قیمت طلا در آگوست (شهریور) به بالاترین رقم 2075 دلار رسیده است.

سوال بزرگ برای سرمایه گذاران و معامله گران این است که آیا قیمت طلا قرار است در سال 2021 رکورد دیگری در بالاترین سطح خود می‌زند یا اینکه شاهد ادامه روند نزولی خواهیم بود؟

چهار نیروی بازار طلا

نخست: اولین عامل ، هرچیزی در مورد ویروس کرونا و هر نوع ویروس دیگر است. اگر در مهار ویروس موفق باشیم ، به احتمال زیاد سرمایه گذاران دارایی های پرخطر را ترجیح می دهند ، که ممکن است برای قیمت طلا خوب نباشد. با این حال ، اگر اوضاع ویروس کرونا کنترل نشود ، تاجران به دارایی های امن پناه می برند و قیمت طلا به طور احتمالی بالاتر خواهد رفت.

دوم: ناهماهنگی داده‌های اقتصادی ، بورس سهام و بخش سلامت است. به این دلیل است که بازار سهام ایالات متحده هنوز در بالاترین سطح خود قرار دارد در حالی که شرکت ها به طور مداوم مجبور به تعطیلی هستند. با نوع جدید ویروس کرونا ، احتمال این وجود دارد که قانونگذاران محتاطانه در سه ماهه اول سال 2021 رفتار کنند و محدودیت های بیشتری را به اجرا بگذارند.

مشاغل‌ درگیر به احتمال زیاد ورشکستگی بیشتری را به همراه خواهند داشت و احتمال اینکه شوک های بیشتری برای اقتصاد جهانی ایجاد شود بالا است. چنین اتفاقی می تواند بار دیگر به افزایش قیمت طلا کمک کند.

سوم: موضوعی که مطمئناً روی قیمت طلا تأثیرگذار خواهد بود روند شاخص دلار است که با توجه به موضع سیاست پولی فدرال رزرو تعیین می شود. طبق آخرین جلسه فدرال رزرو ، مشخص شد که بانک فدرال در مورد بهبود اقتصادی خوشبین تر است و همین امر باعث شد آنها پیش بینی رشد اقتصاد ایالات متحده را ارتقا دهند.

چهارم: اگر ویروس مهار شود و  تحت کنترل باقی بماند ، بانک فدرال به طور احتمالی موضع خود را نسبت آن تغییر می دهد. این بدان معناست که بانک فدرال می تواند آماده سازی بازار را برای شروع کاهش مقیاس برنامه خرید دارایی خود آغاز کند. این سیاست به احتمال زیاد شاخص دلار را تحریک می کند که می تواند برای قیمت طلا منفی باشد.

در مجموع اینکه  مسیر قیمت طلا در سال 2021 وابستگی زیادی به وضعیت ویروس کرونا دارد. در صورت بهبود وضعیت در سه ماهه اول سال 2021 ، سرمایه گذاران دارایی های پرخطر را ترجیح می دهند و این به معنای پایین آمدن قیمت طلا در بقیه سال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا