پایان مردادماه؛آخرین مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد ۹۸ بساز و بفروش‌ها

به گزارش ریال نیوز؛محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امورمالیاتی  در خصوص ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم اظهار کرد: ماده ٩٧ که مبتنی بر پذیرش اظهارنامه مالیاتی مودیان است با رعایت مقررات تبیین شده و سازمان امورمالیاتی اجرای این ماده را دستور کار خود قرار می دهد.

او ادامه داد: مودیان باید اظهارنامه‌های مالیاتی خود را نزدیک به واقعیت تسلیم کرده تا بتوانند از ظرفیت پذیرش خود اظهاری استفاده کنند.

این مقام مسئول بیان کرد:  مودیانی که با کنترل‌هایی که ما انجام می‌دهیم، خود اظهاری آنها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند، در سبد رسیدگی سازمان قرار خواهند گرفت و انرژی و توان سازمان متمرکز بر روی مودیانی پرریسک و کسانی که به نحوی از پرداخت مالیات اجتناب می‌کنند، قرار می گیرد. اظهار نامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی در  روند  اجرای ماده ٩٧ قرار می‌گیرد.

مسیحی درباره اخذ مالیات از کسب و کار‌های کم درآمد هم گفت:دستورالعمل تبصره ماده ١٠٠ برای مشاغل ارائه شد که تا سال گذشته تا سقف ٢ میلیون و پانصد هزار تومان  در سال ٩٧ مالیات دادند و این افراد برای عملکرد سال گذشته هیچ گونه افزایش مالیاتی در نظر نگرفتیم و از این نظر سعی کردیم صاحبان این مشاغل را مورد حمایت قرار دهیم.

پایان مردادماه؛آخرین مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد ۹۸ بساز و بفروش‌ها

او ادامه داد: صاحبان مشاغلی که مشمول تبصره ماده ١٠٠ باشند مکلف به تسلیم اظهارنامه نامه نیستند، بلکه با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی فرم موضوع ماده ١٠٠ پرداخت مالیات مقطوع را پر خواهند کرد.

مسیحی درباره اینکه چه شغل‌هایی مشمول هستند افزود: بیشتر مشاغل خرد هستند، فروشگاه‌های کوچک نانوایی‌ها املاک و بستگی به سطح درآمد دارد.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان تصریح کرد: به طور کلی صاحبان مشاغلی که سطح درآمد و فروش آنها حداکثر ٩٩٠میلیون تومان باشد از مزایای دستورالعمل تبصره ماده ١٠٠یا پرداخت مالیات مقطوع می‌توانند استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا