پایان کار تیم ملی هندبال مردان در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا

ریال نیوز : تیم ملی هندبال ایران پس از هشت سال برای دومین بار در طول تاریخ به رقابت های قهرمانی جهان راه یافت.

به گزارش ریال نیوز؛ ملی پوشان هندبال کشورمان پس از تاریخ سازی در شهر دمام عربستان و کسب پنج پیروزی ارزشمند متوالی و سه شکست با کسب جایگاه چهارم مسابقات قهرمانی آسیا عصر امروز وارد خاک وطن خواهند شد‌.

بر همین اساس نگاه اختصاصی خواهیم داشت بر دلایل موفقیت تیم ملی و دستاورد های که این مسابقات برای ورزش هندبال به ارمغان آورده است.

برای دومین بار در طول تاریخ که تیم ملی هندبال مردان ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب می‌کند که پیش از این بلندقامتان ایران در سال ۲۰۱۴ در کشور بحرین باکسب مدال برنز به مسابقات جهانی قطر راه یافتند.

در شرایطی تیم ملی ایران با هدایت مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی راهی اسپانیا شد که تیم کشورمان چندین بازیکن کلیدی و لژیونر خود را به علت مصدومیت قبل از اعزام در اختیار نداشت اما با برنامه ریزی درست و مدیریت صحیح مسئولان فدراسیون شرایط به خوبی کنترل شد و شیرمردان ایران بدون حاشیه و در آرامش مسافر عربستان شدند.

بیستمین دوره مسابقات اسیایی فرصت مناسبی بود تا در ترکیب تیم ملی بزرگسالان پوست اندازی شود و بازیکنان جوانی از جمله: محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، حسین جهانی، محمدرضا اورعی و کیارش طاهری توانستند نظر مربیان ملی را جلب کنند و مجوز قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی را به دست آورند.

البته که تیم ملی با روحیه مضاعف راهی مسابقات آسیایی شد چرا که حضور ایرانسل در کنار تیم ملی نقطه قوت بسیار بزرگی بود که یک حامی مالی معتبر در کنار ملی پوشان قرار گرفته است و این بزرگترین حامی و اسپانسر تاریخ فدراسیون به قهرمانان و ورزشکاران ملی انگیزه می‌دهد تا بدون هیچ دغدغه و مشکلی فقط در زمین مسابقه از جان و دل برای افتخار افزینی بازی کنند.

نباید فراموش کرد که پشت سرگذاشتن شش مرحله اردو منظم برای تیم ملی یکی دیگر از رمز های موفقیت این تیم بود که دو اردوی تدارکاتی خیلی خوب در کشور قطر و اسپانیا باعث شد کادر فنی به خوبی نقاط ضعف خود را زیر ذره بین قرار دهد و آن‌ها را برطرف کند.

حضور و همراهی علیرضا پاکدل ریاست فدراسیون هندبال و عضو هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا با تیم ملی در عربستان و نشست و ملاقات با ریاست فدراسیون بین المللی هندبال در راستای توجه و حمایت بیشتر به هندبال ایران که خوشبختانه با نگاه مثبت ریاست فدراسیون جهانی همراه بود که قطعا در آینده خیلی زود ثمره این جلسات را خواهیم شنید.

حضور و انتخاب پروفسور مانوئل در راس کادر فنی تیم ملی یکی دیگر از دلایل موفقیت آمیز تیم ملی در این بازی‌ها بود مربی بادانش و کاربلدی که با درایت فدراسیون به ایران آمد و توانست بعد از هشت سال در هندبال ایران تاریخ سازی کند و برای دومین بار بلیط مسابقات جهانی را برای ایران صادر کرد هرچند که ماموریت وی با ایران بعد از اتمام این مسابقات به پایان رسید اما باید قدردان تلاش ها وپیگیری های فدراسیون برای جذب چنین سرمربی طراز اولی باشیم که رویایی جهانی شدن را برای ما محقق کرد.

به هرحال تیم ملی کشورمان عصر امروز سه شنبه ۱۲ بهمن وارد خاک وطن می‌شود و استارت برنامه ریزی ها برای مسابقات جهانی از همین فردا باید آغاز شود تا این هندبال که به تازگی خون تازه ای به آن تزریق شده در مسیر درست به موفقیت های خود ادامه دهد.

باید در هر شرایط به فدراسیون فعلی هندبال ایران به ویژه علیرضا پاکدل برای ایجاد این اتحاد، همدلی و وفاق ملی که در کل کشور در میان خانواده هندبال حاکم است تبریک گفت؛ و قطعا در آینده نیز جامعه هندبال با حمایت از برنامه های فدراسیون قدردان زحمات ارکان این فدراسیون خواهد بود.

نویسنده؛صمد خزایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا