وعده استاندار قزوین برای حل مشکلات بخش طارم در دولت سیزدهم

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: اقدامات خوبی برای بخش طارم آغاز شده، با تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها بسیاری از مشکلات این بخش حل شده و چهره متفاوتی از این منطقه شاهد خواهیم بود.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی ، استاندار قزوین روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری بخش طارم سفلی اظهار داشت: مسایل و مشکلات مطروح در این جلسه موضوعات جدید و مغفولی نیست و به طور قطع امکان برطرف شدن تمامی آنها در مدت زمان کوتاه وجود ندارد ولی این مشکلات باید اولویت بندی شود و براساس اولویت ها و نیازهایی که بیشتر در کانون نیاز و خواست است، اقدامات لازم انجام شود که در دولت سیزدهم گام های خوبی آغاز شده است.

وی افزود: عمده مسائل مطرح شده در این جلسه، در کانون برنامه ریزی و در فرآیند رفع و حل در استان قرار دارد و برخی از آنها در کوتاه مدت و برخی دیگر در میان مدت برنامه ریزی و حل می شود.

اعلایی گفت: نباید منطقه طارم را منطقه محروم قلمداد کنیم چرا که ممکن است در اذهان اثر نامناسبی داشته باشد و خیلی ها برای سرمایه گذاری نیایند، علاوه بر این، منطقه ای که این حجم از فرصت های خدادادی، مردم نجیب و شریف، ظرفیت های کشاورزی و گردشگری دارد را نمی توان منطقه محروم قلمداد کرد.

استاندار قزوین با بیان اين که باید برنامه ریزی مناسبی در راستای اعتلای مزایای منطقه و برطرف شدن مشکلات انجام داد، اضافه کرد: زمینه سازی برای یکپارچگی و وحدت برای کل بخش برای توسعه منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر گرفتار گفت و شنود غیر اتحاد آفرین شویم منجر به عقب ماندن این منطقه از آهنگ توسعه و ظرفیت جذب امکانات برای این بخش خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در استان پیگیری می شود موضوع ایجاد ظرفیت برای ارتقاء تقسیمات کشوری منطقه است، البته معلوم نیست در کوتاه مدت به نتیجه برسد ولی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، در سه سال آینده مشکل آب شرب روستایی و شهری و همچنین راه های روستایی استان قزوین برطرف خواهد شد که بخش طارم در این زمینه ها در اولویت خواهد بود.

اعلایی با بیان این که استان قزوین برای حمایت از زیتون کاران طرح های ابتکاری مختلفی را انجام داده است، گفت: زیتون طارم باید به استان و کشور شناسانده شود، موضوعی که هم اکنون در دستور کار قرار دارد و قرار است زمین مناسبی که بیشترین تردد را دارد برای فروش زیتون و فرآورده های زیتونی در نظر گرفته شود.

گفتی است در جلسه شورای اداری بخش طارم بیش از ۲۰ برنامه برای توسعه و آبادانی این منطقه مصوب شد که در دستور کار معاونت های مربوطه در استانداری قزوین قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا