پیشنهاد دلسوزانه به وزیر پیشنهادی کار

ریال نیوز : نشست رای اعتماد نمایندگان مجلس به «محمدهادی زاهدی‌وفا» درحالی قرار است فردا سه‌شنبه برگزار شود که شائبه‌هایی در مورد نزدیکان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده و اگر زاهدی‌وفا، چنین افرادی را کنار نگذاشته و این قرابت‌ها و تقسیم پست‌ها تداوم داشته باشد، آینده‌ای مانند وزارت راه و شهرسازی یا بانک سرمایه در انتظار این وزاتخانه پرحاشیه خواهد بود.

به گزارش ریال نیوز ، طبق اعلام «علیرضا سلیمی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، نشست رای اعتماد نمایندگانن مردم در مجلس به «محمدهادی زاهدی‌وفا» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود؛ این درحالی است که از این وزیر پیشنهادی قبل از تصدی پست مهم وزارت، انتظار می‌رود به حواشی و شایعات پیرامون خود و دوستان و همراهان نزدیکش، پایان ببخشد.

مطمئنا اگر زاهدی‌وفا برخی از دوستان نزدیک خود را کنار نگذارد و در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، بخواهد از آنها در پست‌هایی خاص در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کند، باید منتظر داستان‌ها، حواشی بسیار و فسادهای رخ داده برای وزارت راه و شهرسازی یا بانک سرمایه، در وزارتخانه تحت هدایت خود باشد.

یکی از این حواشی و فسادها به بانک سرمایه باز می‌گردد که فردی اخراجی از یکی از سازمان‌های امنیتی، خود را همچنان عضو این سازمان معرفی و با استفاده از چنین رانتی، توانست خود را به مدیران اصلی بانک نزدیک کرده و به یکی از متهمان اصلی پرونده فساد 15 هزار میلیارد تومانی لقب بگیرد.

داستان دیگر فساد در سیستم‌های دولتی، مربوط به «محمدقاسم مکارم شیرازی» است که با چسباندن خود به یک مجموعه امنیتی، با سمت بازرس و مشاور ویژه وزارت راه و شهرسازی همیشه همراه «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی بود که اواخر شهریورماه، به دلیل ریافت رشوه بازداشت شد.

«مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضاییه در نشست روز 22 شهریورماه 1401 در خصوص وضعیت وی گفت: حسب گزارش، برای این فرد متاسفانه به اتهام ارتشا به همراه فرد دیگری قرار بازداشت موقت صادر شده و فعلا در زندان به سر می‌برد. همچنین این پرونده در حال تکمیل تحقیقات است و فرد دیگری که از او رشوه دریافت شده بود نیز اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

«اردشیر مطهری» نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در رشته توئیتی درباره جزئیات بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی، نوشت: «ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند. البته رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد، روی تخت افتاده است. این درست نیست. باید بلند شود و پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.»

مطمئنا این اتفاقات باید درس عبرتی برای «محمدهادی زاهدی‌وفا» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد تا در انتخاب دوستان و نزدیکان و مدیران آینده این وزارتخانه و مجموعه‌های اصلی و تاثیرگذار آن دقت بیشتری انجام دهد و پیش از نشستن روی صندلی وزارت، به حواشی پیرامون خود خاتمه بخشد.

یکی از این حواشی، بحث دوتابعیتی بودن فرزندان زاهدی‌وفا بود که با اعلام «ابوالفضل عمویی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مشخص شد هرچند فرزندان وزیر پیشنهادی در کانادا متولد شده‌اند، اما وی هیچ اقدامی جهت اخذ تابعیت برای آنها نکرده است و هیچ یک از آنها کد تامین اجتماعی کشور کانادا را نداشته و در کانادا نیز اقامت ندارند و حتی پس از پایان دوران تحصیل پدر و بازگشت به ایران هیچ سفر خارجی بجز عتبات عالیات نداشته اند.

بحث دیگری که پیرامون «محمدهادی زاهدی‌وفا» شده و حرف و حدیث‌های بسیاری را به همراه داشته، همراهی فردی به نام «ج» با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. از زاهدی‌وفا انتظار می‌رود که در مورد این فرد شفاف‌سازی صورت کرده و مشخص شود وی با نهادی که خود را به آن وابسته می‌داند و از عضویت در آن سخن می‌گوید، ارتباط دارد یا خیر؟
آقای «ج» که سال گذشته و با حکم «حجت الله عبدالملکی» وزیر پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو هیات مدیره یکی از مجموعه‌های مهم این وزارتخانه معرفی شده بود و طبق اعلام رسانه‌ها گزینه اصلی تصدی پست ریاست این مجموعه نیز هست. این انتصاب درحالی رخ داد که وی هیچ پیشینه موثری قبل از حضور در این مجموعه، در حوزه شرکت‌داری و مسائل مرتبط با صندوق‌ها نداشته است.

مطمئنا اگر این فرد به اقدامات خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه دهد و در دوره وزارت زاهدی‌وفا، سمتی را بدست آورد، مستندات موجود در خصوص وی، رسانه‌ای خواهد شد.

به‌طور قطع حضور همراهی و سمت گرفتن چنین افردی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند رزومه «محمدهادی زاهدی‌وفا» اقتصاددان ۵۹ ساله که دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است، را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ فردی که پیش از انتخاب به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا