پیش‌بینی افزایش بهای جهانی طلا

به گزارش ریال نیوز به نقل از کیتکونیوز، سرمایه‌گذاران براین باورند که بانک مرکزی آمریکا نرخ‌ بهره را کاهش می‌دهد و این مساله سبب تنزل شاخص ارزش دلار خواهد شد.
بر اساس این گزارش،‌ کاهش شاخص ارزش دلار سبب افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا می‌شود.
بر اساس گزارش‌های خبری، قیمت هر اونس طلا در پایان آخرین معاملات صورت گرفته در هفته گذشته (جمعه چهارم مرداد) با سه دهم درصد افزایش به یک هزار و ۴۱۸ دلار و ۵۸ سنت رسید.
انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا بر آمارهای مثبت رشد اقتصادی این کشور تاثیر گذاشت و سبب افزایش بهای جهانی طلا در روز جمعه شد. این در حالی است که قیمت طلا پنجشنبه هفته گذشته با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده بود.
قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با سه دهم درصد رشد به یک هزار و ۴۱۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.
اکنون تمرکز اصلی بازار بر نشست این هفته فدرال رزرو متمرکز شده، چنانچه نرخ بهره کاهش یابد، ارزش دلار نیز با کاهش روبه‌رو خواهد شد و این مساله سبب افزایش بهای جهانی طلا خواهد شد.
بهای هر اونس طلا هنگامی که در اوایل ماه مه ( اردیبهشت-خرداد) به رقم یک هزار و ۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرد، به سبب چشم انداز مثبت سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، نشانه‌های کندی رشد اقتصاد آمریکا و تنش‌های جغرافیایی سیاسی ، بیش از ۱۲ درصد یا ۱۵۰ دلار افزایش یافت.
بر اساس نظرسنجی کیتکونیوز،‌ ۵۰ درصد از کارشناسان وال استریت و ۶۱ درصد از سرمایه گذاران معتقدند بهای جهانی طلا در هفته پیش رو با افزایش روبرو خواهد شد.
نظرسنجی انجام شده هفته گذشته نشان می دهد، دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا