پیش‌فروش بلیت قطار تهران ـ‌ آنکارا

به گزارش ریال نیوز، به دنبال افتتاح خط ریلی تهران ـ وان که سوم تیرماه صورت گرفت، قطار تهران ـ آنکارا نیز قرار است ۱۶ مردادماه وارد ریل شود. پیش‌فروش بلیت نیز از امروز آغاز خواهد شد. قبل از این مدیرعامل رجا به ایسنا گفته بود که ۱۲ تیرماه این قطار راه می‌افتد.
قطار تهران-آنکارا به‌صورت ترکیبی از تهران تا دریاچه وان با واگن‌های کشور ایران حرکت می‌کند، سپس برای عبور از دریاچه وان از قایق‌های فری‌بُت‌ و آن سوی دریاچه تا آنکارا نیز از واگن‌های کشور ترکیه استفاده می‌شود. قیمت بلیت این قطار ۴۳ یورو است و از شرکت‌ها درخواست‌ شده در مرحله اول بر روی بلیت تخفیف البته به‌صورت ریالی اعمال کنند.
بنا به گفته معاون مسافری راه‌آهن، این قطار تهران را به مقصد آنکارا ترک کرده و پس ازعبوراز ایستگاه زنجان، تبریز، سلماس وارد ایستگاه مرزی رازی می شود در ایستگاه رازی تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه ها انجام می شود. سپس قطار در ادامه مسیر پس از طی ۳ کیلومتر در ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای بررسی گذرنامه ها و گمرک توسط ماموران این کشور متوقف می شود.
میرحسن موسوی اظهار کرد: قطار پس از سیر ۱۰۷ کیلومتر وارد ایستگاه وان می‌شود و در اسکله وان مسافران سوار کشتی (فری بوت) شده و پس از ۵ ساعت مسافرت با کشتی بر روی دریاچه وان به ایستگاه تات وان رسیده و پس از سیر ۱۳۳۰ کیلومتر سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می دهند تا به آنکارا برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا