پیش بینی قیمت طلا پس از سکون 20 روزه

به گزارش ریال نیوز، بازار طلا پس از ریزش قیمتی متعاقب اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن، به دلیل مداخله بانک مرکزی در بازار ارز و جلوگیری از کاهش قیمت ارزهای خارجی دچار سکون نسبی شده اسبت.

تداوم این سکون نسبی باعث شده است تا برخی به این نتیجه برسند که کف قیمتی هر گرم طلای 18 عیار؛ حدود 1 میلیون 150 هزار تومان بوده و می توان بار دیگر در بازار فعال شد. این گزاره باتوجه به دو متغیر قابل بحث و بررسی است.

نخست اینکه، قیمت طلا در بازارهای جهانی در کف قیمتی بوده و در دوره افزایش چشمگیر قیمت فلزات، قیمت طلا با سکون روبرو شده است. تغییرات قیمتی در بازارهای موازی مانند بیت کوین، سیاست بهره ای فدرال رزرو و خلق پول گسترده توسط بانک های مرکزی کشورها باعث شده است تا قیمت طلا در آرامش پیش از توفان به سر ببرد. این وضعیت پایدار نیست و صعود قیمت طلا در بازارهای جهان در ماههای آتی آغاز شده و افزایش شدیدی را در سالهای آینده خواهیم دید.

مساله دوم، نرخ ارز در بازار ایران است که یکی از سیاسی ترین دوران های خود را سپری می کند و به ابزاری برای تلاقی لابی خصولتی ها، مذاکره درباره برجام در دولت بایدن و … تبدیل شده است. کاهش نرخ ارز در 2 ماه آینده باعث کاهش حداقل 20 درصدی در بازار طلا شده و قیمت آنرا تا اسفندماه به کف قیمتی واقعی می رساند.

کسانی که خواستار حضور در بازار جهانی طلا هستند، باتوجه به تثبیت نسبی قیمت انواع دارایی ها در سال 1400 می توانند یکی از بهترین انتخابهای ممکن را با حضور در بازار فلز زرد رقم بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا