عوارض ۵۰ میلیاردی واردات خودرو

ریال نیوز : دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت روی کشتی، ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به امسال ۸۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش ریال نیوز ، سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) با حضور در جلسه صحن علنی مجلس، دومین لایحه بودجه تنظیم شده توسط دولت سیزدهم را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

حسب لایحه بودجه سال آینده، درآمد حاصل از عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت روی کشتی، ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به رقم ۱۰ میلیاردی امسال معادل ۸۰ درصد بیشتر پیش‌بینی شده است.

همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از اخذ عوارض از تولید و واردات وسائط نقلیه با رشد ۸۵ درصدی به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

این عدد در لایحه بودجه سال جاری (۱۴۰۱) شش میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

در نهایت در لایحه بودجه سال‌ آینده آمده است که درآمد حاصل از واگذاری و تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در بودجه امسال هم درآمد دولت از شماره‌گذاری و تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود نسبت به سال جاری تغییری نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا