چرا مجلس حق کمیسیون بالای بنگاه‌ها را پیگیری نمی کند؟

به گزارش ریال نیوز، البرز حسینی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره افزایش تعرفه معاملات مشاوران املاک،  اظهار کرد: موضوع فعالیت این بنگاه ها و میزان تعرفه دریافتی یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در بازار مسکن است، اما متأسفانه همواره در زمان بررسی بازار مسکن، اصلاح و ساماندهی این حوزه مغفول می ماند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در بحث فعالیت مشاوران املاک، روند صدور مجوز فعالیت و نظارت بر این مراکز است، در شرایط فعلی وزارت اقتصاد مسئول صدور مجوز برای افرادی است که به دنبال فعالیت در بازار مسکن هستند.

وی ادامه داد: مشاوران املاک حلقه واسطی میان فروشنده و خریدار مسکن هستند و عملا یک مأموریت و وظیفه حقوقی دارند، حال در چند سال اخیر مشاوران املاک میزان فعالیت خود را در فضاهای مجازی افزایش داده‌اند که این مسئله نیز باید ساماندهی شوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد اتحادیه مشاوران املاک برای افزایش حق کمیسیون املاکی ها، تاکید کرد: به نظرم با تعرفه فعلی نیز میزان درآمد مشاوران املاک بسیار بالاتر از میزان فعالیت و مسئولیتشان است که این مسئله قطعا باید کنترل شود.متأسفانه هیچ کنترل دقیقی بر فعالیت مشاوران املاک صورت نمی گیرد، از این رو باید برنامه ریزی دقیقی جهت اصلاح این وضعیت و ساماندهی این حوزه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: قطعا موضوع فعالیت مشاوران املاک و بحث اخذ تعرفه معاملات یکی از مسائلی خواهد بود که در هفته های آینده در نشست کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا