رونمایی از سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونی CELV-8 در قزوین

ریال نیوز : مراسم رونمایی از سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونی CELV-8 با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر قاسم‌زاده رئیس دانشگاه و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین با بیان این‌که سامانه پرتودهی نوین با همت و برنامه ریزی دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی شده است گفت: مجموعه ای که امروز به بهره برداری می رسد با مدیریت و برنامه ریزی در یک سال گذشته اتفاق افتاده و در سال گذشته این پروژه چنین نبوده است و این اتفاق با یک اراده قوی  در یک بازه زمانی کوتاه مدت اتفاق افتاده‌ است.

وی اظهار داشت: بنا به قول معاون سازمان انرژی اتمی، این مرکز اولین مجموعه ای است که در ۱۰ سال گذشته ایجاد شده است و این اتفاق متکی به اراده و خواست ملت ایران است.

وی افزود:ملت ایران پس از استقرار دولت سیزدهم و با توجه به حمایت مردم، قوی شدن و استقرار امکانات برای رشد و توسعه کشور را بهترین روش اداره کرد کشور می داند و در این مسیر از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی کند.

اعلایی با بیان این‌که این سامانه به دلیل مزیت های استان قزوین و با بررسی و کارشناسی دقیق در استان قزوین راه‌ اندازی شده است، گفت: مجموعه ای که امروز به بهره برداری می رسد با مدیریت و برنامه ریزی در یک سال گذشته اتفاق افتاده و در سال گذشته این پروژه چنین نبوده است و این اتفاق با یک اراده قوی  در یک بازه زمانی کوتاه مدت اتفاق افتاده‌ است.

استاندار قزوین اضافه کرد: افتخار مرکز پرتودهی نوین به افتخارات دیگر مردم قزوین اضافه شد و امیدواریم مبارک مردم کریم و بزرگوار این دیار باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان قزوین در کنار ظرفیت های متعدد خود، دارای منابع انسانی غنی و پیشینه دانشی هم بوده است و استقرار این سامانه وضعیت را ممتازتر می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با پیگیری دولت مجوز ماده ۲۳ ایجاد چشمه نور در استان قزوین صادر شد و بخشی از اعتباراتی که در سفر ریاست جمهوری به تصویب رسیده بود، تخصیص پیدا کرده و اخیرا هم رئیس جمهور تاکید کرده اند که اعتبارات بیشتری به این مجموعه تخصیص پیدا کند و قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =

دکمه بازگشت به بالا