چهار طرح در حمایت از معیشت مردم در دستور کار دولت

به گزارش ریال نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای کم کردن فشار بر زندگی مردم، اظهار داشت: چهار طرح در حمایت از معیشت مردم در دستور کار دولت است که بخشی از این طرح‌ها را در قالب بودجه ۱۴۰۰ و بخشی را هم که در بودجه امسال قابلیت اجرا دارد، پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه کنترل قیمت‌ها تصمیمات جدیدتری گرفته شده و برای کمک به دهک‌های پایین برنامه ریزی صورت گرفته است، ادامه داد: در جلسات ستاد اقتصادی دولت در خصوص بحث سهولت کار تجاری و سیاست‌های پولی و مالی تصمیماتی گرفته شده که قسمت بسیار مهم آن کمک به معیشت مردم است.

سخنگوی دولت افزود: در یکی از زمینه‌ها مکاتبات صورت گرفته و اجازه‌های لازم گرفته شده و امیدوار هستیم بتوانیم یکی دو هفته آینده این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) از سوی رئیس جمهور فرانسه، اظهار داشت: واقعیت این است که فهم و درک درستی از آزادی وجود ندارد. امروز در همین فرانسه که مدعی دموکراسی و آزادی است، کسی درباره صهیونیسم اظهارنظر کند، چه بلوایی درست می‌کنند و می‌گویند مخالف آزادی است. اما در مورد مسلمانان به لحاظ سنت‌های استعماری که در غرب وجود داشته خیلی راحت اظهارنظر می‌کنند و هر توهینی در آنجا علیه آزادی محسوب نمی‌شود.

ربیعی گفت: واکنش مسلمانان به این اقدام توهین‌آمیز واکنش طبیعی جامعه جهانی اسلامی بود و حتی غیر مسلمانان هم واکنش‌هایی داشتند. فرانسوی‌ها باید از سیاست‌های اشتباه خود برگردند و باید به این مسئله توجه کرد که افراطی‌گری در همین نوع نگاه تبعیض‌آمیز آنان به آزادی و توهین‌هایی است که در آن نهفته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما افراطی‌گری را محکوم می‌کنیم، تاکید کرد: توهین به اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) جریحه دار کردن قلب و ذهن انسان‌ها، خطای بزرگی است که متأسفانه صورت گرفته است بنابراین موضعی که گرفتند برای ما قابل قبول نبود و به اندازه‌ای هم که باید اعلام موضع کنیم اعلام موضع کردیم.

وی همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: مواضع هر دو رقیب به خصوص مواضعی را که در مورد ایران می‌گیرند به دقت بررسی می‌کنیم. به نظر می‌رسد تحول آرامی در آمریکا نخواهیم داشت، اما حرکت کاخ سفید و سیاست‌هایی که می‌خواهد در مورد ایران اعمال کند، برای ما مهم است و فرد مهم نیست. باید ببینیم چه سیاستی در مورد ما اعمال می‌کنند و به قول رهبر معظم انقلاب، فرصت‌هایی که در فضای بین‌المللی ایجاد می‌شود، حتماً از آن استفاده می‌کنیم.

ربیعی گفت: با دقت انتخابات آمریکا را رصد می‌کنیم و پتانسیل تغییر سیاست‌هایی که هر کدام از کاندیداها دارند، مورد توجه ماست و قطعاً بر اساس آن تصمیم خواهیم گرفت و از فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا