چین اتهامات آمریکا علیه ایران را رد کرد

به گزارش وب سایت وزارت خارجه چین ، خانم «هوا چون اینگ» در کنفرانس خبری در مورد خبر بازداشت ۱۷ جاسوس آمریکایی در ایران گفت: “من در این مورد اطلاعی ندارم اما به خوبی به یاد دارم که چگونه وزیر خارجه آمریکا در سخنانی به دروغگویی و خیانت های خود اعتراف و افتخار میکرد”.

اینگ به سخنان مایک پمپئو در اوریل (اردیبهشت) سال جاری اشاره می کند که وی در سخنرانی عمومی در دانشگاه تگزاس گفت: ما دروغ می گوییم، خیانت و دزدی می کنیم و تمام اینها از پیروزی های ارزشمند آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه چین خطاب به پمپئو افزود: آقای وزیر گمان کنم شما این سخنان خود را به خوبی به یاد داشته باشید.

یادآور می شود پمپئو زمانی به دروغگویی های خود اعتراف می کرد که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود.

در هفته جاری مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در نشستی خبری از شناسایی و دستگیری ۱۷ جاسوس تربیت یافته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در داخل کشور خبر داد و گفت: احکام این جاسوسان صادر شده و برخی به عنوان مفسد فی‌الارض اعدام می‌شوند.

این جاسوس‌ها شامل شاغلان مراکز حساس و حیاتی شامل حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، نظامی و سایبری کشور و همچنین بخش خصوصی مرتبط با این مراکز هستند که به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بودند.

ترامپ در پاسخ به بازداشت جاسوسان آمریکایی توسط ایران این ادعای مقامات تهران را خلاف و دروغ دانست.

آمریکا با خروج از برجام در سال ۱۳۹۷، جنگ جدید اقتصادی را علیه مردم ایران تدارک دید که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از آن به عنوان تروریسم اقتصادی یاد کرد.

از منظر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، تحریم یک رویکرد قانونی است در حالی که اقدامات آمریکا علیه کشورهای دیگر که به صورت کاملاً یکجانبه و برای دسترسی به اهداف سیاسی اعمال می شود، مصداق بارز اقدام تروریستی است و نباید از واژه تحریم برای آن استفاده کرد.

ظریف همچنین با استناد به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که “درگیر یک جنگ اقتصادی با ایران است”، یاد آور شد: در جنگ اقتصادی شهروندان عادی هدف اولیه این جنگ هستند و بیشترین آسیب ها به آنها خواهد رسید به گونه ای که حتی در تامین دارو برای بیماری های سختی همچون سرطان، ام اس یا ای بی مشکل پیدا می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا