کاهش قیمت نفت با احتمال پیروزی بایدن

به گزارش ریال نیوز به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال افزایش احتمال پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا ارزش دلار تقویت شده است، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد کاهش بود، اما در عین حال انتظار می رود جمهوری خواهان کنترل سنا را حفظ کنند و جلوی تصویب هرگونه بسته مالی بزرگ مقابله با کرونا را بگیرند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 78 سنت معادل 1.89 درصد کاهش به 40 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر هم با 70 سنت معادل 1.79 درصد کاهش به 38 دلار و 45 سنت رسید.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت: «دلیل اصلی افت قیمت در بازار نفت وضعیت حساس دلار آمریکاست. دست کم طی چند روز آینده و تا زمانی که تحولات انتخاباتی در آمریکا پایان نیابد نوسان ارزش دلار تداوم خواهد داشت.»

با توجه به قیمت گذاری نفت به دلار آمریکا، هر زمان که ارزش دلار افزایش می یابد قیمت نفت تضعیف می شود.

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در مسیر پیروزی بر رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ قرار دارد. این دعا پس از ان مطرح شد که بایدن توانست در ایالت های مهم غرب میانه یعنی ویسکانسین و میشیگان به پیروزی برسد. در همین حال، ستاد انتخاباتی ترامپ در چند ایالت اقداماتی قضایی را برای جلوگیری از شمارش آرای پستی که عموما به سبد بایدن ریخته می شوند آغاز کرده است.

اما در عین حال روند فعلی شمارش آرا و نسبت توزیع آرا در ایالت های باقیمانده نشان می دهد که جمهوری خواهان کنترل سنا را حفظ خواهند کرد، در حالی که دموکرات ها نیز ولو با برتری ای شکننده، اکثریت را در مجلس نمایندگان تداوم خواهند بخشید. یکدست نبودن کنگره احتمالا مانع از آن خواهد شد که دولت آینده بایدن طرح های مورد نظر خود از جمله در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی یا کاهش احتمالی تحریم ها علیه ایران را به تصویب برساند.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «بعید است بایدن بتواند به این زودی شاخه زیتونی به سمت ایران دراز کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا