سند همکاری ایران و قطر امضا شد

ریال نیوز : سند همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در مراسم اختتامیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر به امضا وزیر نیرو و وزیر صنعت و تجارت قطر رسید.

به گزارش ریال نیوز ، همزمان با مراسم اختتامیه نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر سند همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر به امضا «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو و «شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی» وزیر صنعت و تجارت قطر رسید.

در سند مذکور بر همکاری‌ها در حوزه انرژی (آب و فاضلاب، برق و نفت و گاز و محیط زیست) و اهمیت همکاری دو کشور برای تبادل تجارب و دانش فنی و برگزاری رویدادها اعم از نمایشگاه، دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه فناوری‌های آب و آبفا، انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر، بازدید متقابل بخش‌های خصوصی در زمینه ظرفیت‌های مشاوره، پیمانکاری و صنایع، تولید تجهیزات مرتبط با صنعت برق دو کشور و آمادگی سازمان‌های محیط زیست دو کشور برای گسترش روابط و اجرای اسناد امضا شده تاکید شد.

در این سند همچنین بر همکاری‌های تجاری و صنعتی (شامل تعاملات بانکی، بیمه، گمرک، صندوق توسعه ملی، خدمات فنی و مهندسی، بازرگانی، صنایع و معادن، مناطق آزاد، سرمایه‌گذاری، صندوق ضمانت و استاندارد) تأکید شده است.

همکاری در زمینه‌های راه، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، کشاورزی، قضائی، حقوقی و کار و مرزی از محورهای این همکاری به شمار می‌آید.

در بعد اجتماعی و فرهنگی شامل گردشگری و صنایع دستی، بهداشت، علوم و پژوهش، قضائی و حقوقی در این سند تلاش شده است که بر این اساس بر برگزاری کمیته فنی همکاری‌های گردشگری، نشست بین فعالان گردشگری و توسعه گردشگری بین دو کشور، گسترش همکاری بین دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور و تبادل استاد و دانشجو، همکاری در زمینه دارو و غذای حلال در سطح منطقه، توسعه همکاری میان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست میان رؤسای دانشگاه‌ها و آمادگی برای حمایت از توسعه زبان و ادبیات دو کشور توافق شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا