کوچ کالاهای خارجی از فروشگاه شهروند

مسعود سریع القلم در گفتگو با خبرنگار هفته نامه توسعه بازاریابی به دلایل این اتفاق اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری در یک سال و نیم اخیر به موضوع حمایت ازکالای ایرانی توجه نشان داد که این رویکرد درشهرداری تهران ومجموعه های تجاری و بازرگانی شهرداری خود را نشان داد.
وی با تاکید براین که عرضه کالاهای خارجی درفروشگاه های شهروند تا کمتر از 5درصد نیز شدنی است، تصریح کرد: با این حال برخی کالاها مشابه داخلی ندارد درحالی که مردم به آنها نیاز دارند. البته در دوره جدید مدیریت فروشگاه شهروند تلاش کرده ایم با مد نظر قرار دادن این موضوع و نیزضرورت حمایت ازکالاهای ایرانی، از یک سو درصد اقلام خارجی را به 6درصد کاهش دهیم و از سوی دیگرزمینه حضور200 شرکت ایرانی را درفروشگاه شهروند مهیا کنیم.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند درپاسخ به انتقاد از این که بسیاری از شرکت های تولیدکننده ایرانی در این فروشگاه ها حضور ندارند، توضیح داد: سیستم بازرگانی ما سیستم شفافی است یعنی درخواست شرکت ها برای عرضه کالا یا به دست من می رسد یا به مجموعه بازرگانی. ما شورایی به نام شورای تامین کالا داریم که هم دستگاه های نظارتی درآن حضور دارند و هم بخش های مختلف بازرگانی که کالا را یک مرحله قبل از حضور در این شورا به لحاظ کیفی و قیمت کنترل می کنند و روی هرقلم کالا گزارش توجیحی می گذارند. اگراین گزارش دراین شورا تصویب شود و کد تامین کنندگی بگیرد امکان عرضه کالا فراهم می شود.
به گفته سریع القلم، پرداختی به شرکت های تولیدی نیز در اسرع وقت انجام می شود و این پرداخت ها در مورد بخش پروتئینی هر24 ساعت و درمورد بقیه بخش ها حداکثر تا یک ماه بعد اتفاق می افتد.
وی در مورد عملکرد فروشگاه های مجازی شهروند نیز گفت: فروشگاه مجازی شهروند حدودا یک سال و نیم پیش راه اندازی شد و نسخه جدید این ناوگان دی ماه سال 97 به بهره برداری رسید. این ناوگان باعث شد تا فروش بخش مجازی 5 برابر شود و آمارهای ما نشان می دهد بین 50 تا 100 دستگاه موتور سیکلت برای توزیع اقلام فعالیت می کنند. البته قصد داریم تا پایان اردیبهشت 98، صد دستگاه موتورسیکلت جدید نیز به ناوگان اضافه کنیم که اقدامات اینچنینی می تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا