کارخانه قند یاسوج احیا شد

ریال نیوز : به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و در مراسمی باحضور رئیس‌جمهور، پس از شش سال کارخانه قند یاسوج بازسازی و احیاء شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ریال نیوز ، عصر امروز دوشنبه ۲۶ تیر در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، کارخانه “قند شهدای یاسوج” به همت ستاد اجرایی فرمان امام پس از شش سال احیاء شد و پس از طی مراحل بازسازی و نوسازی به مدار تولید بازگشت.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته دراین مجموعه را ۱۷۰ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: با راهاندازی مجدد این کارخانه، برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۶۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

عارف نوروزی افزود: این کارخانه ظرفیت تصفیه سالانه ۲۸ هزار تن شکر زرد را دارد. همچنین ۱۶ هزار تن شکر سفید از چغندر دراین مجموعه تولید خواهد شد.

وی در این مراسم اظهار کرد:‌ ستاد اجرایی فرمان امام در استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۳هزار طرح به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده که یکی از این طرح‌ها، احیای همین کارخانه قند یاسوج بوده است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام ۴۰۰ مورد از واحدهای راکد و از کار افتاده را با کمک معاونت اول ریاست جمهوری احیا کرده است.

نوروزی ادامه داد: در دهه ۹۰ شاهد از دست رفتن فرصت‌ها و تعطیل شدن کارخانه‌های این چنینی بودیم. احیای این کارخانه ۶۰ ساله که نماد صنعت و امید استان بوده با دستور ریاست جمهوری و تأکید معاون اول ریاست جمهوری و با خرید ۵۱ درصد سهام آن از بانک تجارت و مشارکت بانک تجارت به سرانجام رسیده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به این‌که وزارت صمت ۱۰ هزار تن شکر خام برای کارخانه تأمین کرده است افزود: در فصل بهار و پاییز که فصول برداشت چغندر قند است، می‌توان روزانه ۱۰۰۰ تن خوراک کارخانه را از چغندر قند تأمین کرد و در سایر ایام سال نیز روزانه ۴۰۰ تن شکر تصفیه شده و استحصال شده می‌توان بدست آورد و به مصرف جامعه رساند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام همچنین از احداث کارخانه‌ای تحت عنوان «کارخانه فرآوری گیاهان دارویی» در گچساران توسط این ستاد خبر داد و تصریح کرد: حدود ۴۵۰۰ متر فضای تولیدی برای این کارخانه احداث کرده‌ایم و سالانه ۷۵۰ تُن فرآورده گیاهی را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان فرآوری و به بازار مصرف و صادرات وارد خواهیم کرد و همچنین از محصولات این کارخانه در راستای تولید داروهای گیاهی و اسانس عصاره‌های گیاهی استفاده خواهد شد.

رئیس جمهور نیز در این مراسم با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته گفت: از همت ستاد اجرایی فرمان امام برای احیای کارخانه قند یاسوج تشکر می‌کنم. شادی و امیدواری را به خانواده کارگران این مجموعه برگرداندید.

رئیسی افزود: کارخانه قندیاسوج و کارخانه آرد که در نزدیکی این مجموعه است به دلیل اینکه در داخل شهر قرار گرفته، همیشه در کانون توجه مردم قرار داشته و چشم مردم یاسوج به این مجموعه تولیدی و راه اندازی مجدد آن دوخته شده بود و امروز خوشحالی را درچشم مردم و خانواده ها دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام نه فقط در این استان که در کل کشور حضور دارد و کارهای با ارزشی را برای خدمت به مردم انجام می‌دهد.

رئیسی ادامه داد: احیای مجموعه‌های تعطیل و نیمه تعطیل باید باقدرت ادامه پیداکند و رشدتولید ازطریق همین اقدامات جهادی رقم خواهد خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا