دستور رئیسی برای برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در جنگل‌های مازندران

ریال نیوز : رییس جمهور با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌های مازندران بر لزوم برخورد با این تخلفات تاکید کرد و گفت: معتقدیم در این دولت نباید به صورت واکنشی برخورد شود و باید قبل از هرگونه تخلفی جلوی آن گرفته شود و نباید اجازه داد ثروت ملی جنگل تخریب شود.

به گزارش ریال نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مردم مازندران گفت: این استان از مشکلات و مسائل مختلفی رنج می‌برد که باید با نگاه مسئله‌محوری برای حل و فصل آن اقدام شود و در این زمینه دانشگاهها و محافل علمی استان به عنوان اتاق فکر و کانون اندیشه‌ورزی می‌توانند نظام مسائل استان را تعریف و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را به دولت ارائه دهند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت صیانت از فرهنگ دینی و اصیل مردم مازندران گفت: مازندران از فرهنگ اصیل و باورهای عمیق اعتقادی برخوردار است که در سبک زندگی آنها متبلور است و نباید اجازه داد گردشگری، این فرهنگ اصیل را تهدید کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مازندران در بخش‌های مختلف اظهار کرد: استان مازندران از اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، در کنار تجارت و صادرات برخوردار است که با نگاه علمی و تخصصی می‌توان این حوزه‌ها را به نفع پیشرفت و آبادانی استان و کشور فعال کرد.

رییسی نشست مسئولان دستگاه های اجرایی با صاحب‌نظران و نخبگان را از تاکیدات دولت دانست و گفت: این نشست‌های مشترک را از جلوه‌های حضور مردم می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان بانوان ایثارگر مازندران، گفت: کارگروهی با حضور خواهران ایثارگر تشکیل شود و مسائل همسران و مادران ایثارگران را بررسی و راهکار ارائه کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع زن و خانواده، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را حائز اهمیت دانست و گفت: ایثارگران عزیز از سرمایه‌های نظام هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و وظیفه مسئولین و دولتمردان است که به همه خانواده شهدا و ایثارگران توجه داشته باشند.

رئیسی با اشاره به این که دولت مردمی، دولت هیچ حزب و جریان سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: با بیش از نیمی از اعضای دولت سیزدهم بعد از انتخابات آشنا شدم و معیار اصلی در انتخاب وزرا و معاونان، کارآمدی و برخورداری از روحیه انقلابی آنان بوده است.

وی یکی از اصلی‌ترین موضوعات دولت مردمی را توجه به روستا و فعال کردن اقتصاد روستا اعلام کرد و مقرون به صرفه نبودن کشاورزی را علت اصلی مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها دانست و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان، باید اقتصاد روستا فعال شود.

رئیسی گفت: در این سفر بیشترین اعتبار به حوزه کشاورزی مازندران اختصاص خواهد یافت تا مشکلات این حوزه برطرف شود، زیرا کشاورزی در استان محوریت دارد و همه باید به آن توجه کنند تا با استقرار صنایع تبدیلی، میزان صادرات محصولات کشاورزی و باغی با ارزش افزوده بالا، افزایش یابد.

وی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده مناسب از سواحل آزادسازی شده تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه تقسیم وظایف انجام شود تا از سواحل آزادسازی شده به نفع مردم به صورت قانونمند استفاده شود و مردم در فضای امن، نشاط‌آور و امیدبخش در این سواحل حضور یابند.

وی با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیشرفت و آبادانی کشور اظهار کرد: در ماه‌های گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و همه دولتمردان شبانه‌روز در تلاش هستند عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر دیگر از بابت کالاهای اساسی، منابع ارزی و تامین منابع نگرانی وجود ندارد و آینده امیدوارکننده‌ای پیش رو داریم.

در این دیدار شماری از نمایندگان قشرهای مردم مازندران در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

دولت خود را خادم خانواده شهیدان می‌داند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز همچنین در دیدار جمعی از خانواده معظم شهدای مازندران با تجلیل از رشادت و ایثار شهیدان و صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: شهدا در آزمون دفع شرّ دشمنان اسلام و قرآن پیروز و موفق شدند و خانواده معزز آنان نیز در میدان صبر و مقاومت، دشمنان را ناامید کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر این که همه شهدا و خانواده مکرم آنان عزیز و مورد احترام ملت ایران هستند، گفت: مسئولین برای رسیدگی به امور خانواده شهدا، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و خدمتگزاری در این عرصه توفیق و امتحان الهی است.

رئیسی گفت: دولت خود را خادم خانواده شهیدان والامقام می‌داند و خدمتگزاری در این زمینه را برای خود مغتنم و موجب برکت می‌داند.

در این دیدار شماری از مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدای استان مازندران در فضای صمیمی دغدغه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا