واکنش بانک مرکزی به خبر روزنامه اعتماد

ریال نیوز : ‏انتشار اخبار ‎دروغ در ‎روزنامه_اعتماد تمامی ندارد! دیروز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به اتهام پدرام سلطانی درباره ‎موسسه_اعتباری_نور پاسخ دادند اما همان دروغ مجددا به قصد تشویش اذهان عمومی و انتصاب این دروغ به اطلاعیه بانک مرکزی در روزنامه اعتماد جا خوش کرد! قوه قضاییه ورود می‌کند؟

به گزارش ریال نیوز ، بانک مرکزی: مشکل موسسات ناتراز را به بانک‌ها منتقل نمی‌کنیم

دیروز پدرام سلطانی در فضای مجازی مدعی شد که بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیارد تومان ناترازی موسسۀ نور را به بانک ملی منتقل کرده و این رقم از جیب مردم خارج می شود!

روابط‌عمومی بانک مرکزی در واکنش به این ادعا نوشت:

بانک مرکزی در این دوره به اندازه سپرده‌های موسسه نور، دارایی‌های باکیفیت (شامل شعب، سایر اموال بدون مشکل و …) را به بانک ملی منتقل کرد.

برخلاف گذشته، سیاست قطعی بانک مرکزی، عدم انتقال مشکل از موسسات ناتراز به بانک‌های بزرگ است.

اما مساله دارایی‌های مشکل‌دار موسسه نور ( که دیگر فاقد ماهیت بانکی است) نیز توسط بانک مرکزی پیگیری و حل و فصل خواهد شد.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد هم در واکنش به این ادعای دروغ اعلام کرد: انتقال موسسه اعتباری نور هیچ گونه ناترازی به بانک ملی ایران تحمیل نمی کند

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره انتقال سپرده ها و بخشی از دارایی های موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران توضیحاتی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد. در این توضیح آمده است:

در فرآیند موسسه اعتباری نور هیچ گونه ناترازی به بانک ملی ایران منتقل نشده است .

در این روند صرفا نزدیک به ۳۳ همت سپرده موسسه نور به  بانک ملی انتقال یافته و معادل آن از دارایی های موسسه نور به بانک ملی منتقل شده است.

سایر بدهی‌های موسسه نور از جمله بدهی ناشی از اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی، در فرایند تصفیه تعیین تکلیف خواهد شد و هیچگونه مسئولیت و ضرر و زیانی متوجه بانک ملی نخواهد بود.

بر خلاف تجربه های گذشته برای اولین بار در کشور الگوی خرید و تعهد and purchase assumption که یک الگوی استاندارد جهانی برای تعیین تکلیف بانک‌های معسر است به کار گرفته شد که نوید بخش استقرار نظام گزیر Resolution بانکی در ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا