حمایت از ۱۵۰۰ کودک کم‌شنوا و ناشنوا در شمال غرب کشور

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد گفت : یک‌هزار و ۵۰۰ کودک کم‌شنوا و ناشنوا در منطقه شمال غرب کشور تحت حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفته‌اند.

به گزارش ریال نیوز ، یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام درباره عملکرد این بنیاد در منطقه شمال غرب کشور گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ کودک کم‌شنوا و ناشنوا در منطقه چهار کشوری شامل استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته‌اند.

اشراقی با اشاره به فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق شمال غربی ایران در سه حوزه سلامت، جوانی جمعیت و عمران اجتماعی ادامه داد: در حوزه سلامت، تا به امروز ۲ هزار و ۲۳۰ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی پرداخت شده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به غربالگری ۲۸۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در منطقه شمال غرب کشور با هدف پیشگیری از تنبلی چشم تصریح کرد: همچنین کمک‌هزینه خرید عینک به ۹۲۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی اهدا شده است. از سوی دیگر، ۵۵۵ زوج نابارور نیز در این استان‌ها برای دریافت تسهیلات درمان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی از مناسب‌سازی مسکن ۸۰۰ معلول در منطقه شمال غرب کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر را در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» به یک‌هزار و ۳۸۵ معلول در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی اهدا کرده است.

اشراقی در تشریح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جوانی جمعیت در استان‌های شمال غرب کشور نیز اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۸۰ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در این استان‌ها صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، اهدا شده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به حمایت از ۱۱۷ خانواده دارای فرزند چندقلو تاکید کرد: با هدف ترویج فرزندآوری و فرزندپروری در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، ۷۷۹ خانواده‌ در این استان‌ها که دارای بیش از سه فرزند هستند و جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، علاوه بر دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند.

وی در توضیح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه عمران اجتماعی در استان‌های شمال غرب کشور بیان کرد: ۲۵۲ مدرسه با ۹۰۹ کلاس درس در زیربنایی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع در مناطق محروم استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی ساخته شده است.

اشراقی یادآور شد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین ۴۱ خانه بهداشت را در این استا‌ن‌ها به بهره‌برداری رسانده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با تاکید بر ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی گفت: خوابگاه دخترانه دانشگاه ارومیه با ظرفیت پذیرش ۲۳۲ دانشجو در زیربنای ۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال احداث شده است. ۳۸۰ دانشجوی دختر نیز در خوابگاه دانشگاه مراغه ساکن شده‌اند. مساحت این خوابگاه ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع است و برای ساخت آن ۸۴۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزینه شده است.

لازم به ذکر است، بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به اقدامات و خدمات چندگانه خود در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی، استان‌های تحت پوشش را به ۹ گروه و منطقه تقسیم کرده است تا خدمات‌رسانی در هر منطقه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا