۱۰ واحد مسکونی بر اثر سیل در استان گیلان تخریب شد

به گزارش ریال نیوز، تخریب 10 واحد مسکونی بر اثر سیل در استان گیلاناکبر زاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان و مسئول رسیدگی به سیل در استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اثر بارش‌های سیل آسا در گیلان در ۳ روز گذشته، شاهد وارد شدن خسارت‌های بسیار زیادی به این مناطق بوده‌ایم گفت: از روز شنبه شاهد بارش باران در این مناطق هستیم که باعث وارد شدن خسارت‌های بسیار زیادی به بخش‌های مختلف از جمله اسالم، تالش و بخش‌های مرکزی شده است.

او ادامه داد: بر اثر سیل چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ روستا درگیر شده‌اند و بنیادمسکن با استفاده از ناوگان و ماشین آلات خود سعی در بازسازی معابر داشته است.

اکبرزاده تاکید کرد: بسیاری از معابر در این مناطق پاکسازی شده‌اند، اما به دلیل آنکه این سیل از کوهستان در حال وقوع است، سبب ایجاد خسارت‌های زیادی شده است.

خسارت سیل به واحدهای مسکونی

مسئول رسیدگی به سیل گیلان تاکید کرد: بر اثر سیل بخشی از پل اصلی شهر تالش تخریب شده که سعی کرده‌ایم با استفاده از ماشین آلات و دستگاه‌های خود مانع شکسته شدن و تخریب کامل این پل شویم که این موضوع خود مانع وقوع اتفاقات سهمیگن‌تر شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه بارندگی‌های شدید در این مناطق همچنان ادامه دارد، افزود: بر اثر سیل ۱۰ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و ۳۰۰ واحد مسکونی هم دچار خسارت‌های تعمیراتی شده اند و همچنین ۲۰۰ واحد مسکونی هم دچار آبگرفتی شده اند که بالافاصله با بازشدن معابر، خارج کردن آب را از این واحد‌های مسکونی آغاز می‌کنیم.

اکبر زاده با بیان اینکه زیرساخت طرح هادی که در این مناطق ساخته شده به طول ۲۵ کیلومتر دچار آسیب جدی شده که خسارت آن در حدود ۱۰ میلیارد تومان  است افزود: سعی داریم با فروکش کردن آب مجددا طرح هادی و همچنین ایمن سازی در این مناطق را آغاز کنیم.

او توضیح داد: اقدامات اولیه برای شناسایی و خارج کردن آب و همچنین بازگشایی معابر را در این بخش آغاز کرده ایم و تمامی نیرو‌های بنیاد مسکن با همکاری نیرو‌های ستادی در شهرستان‌ها کمک‌های ابتدایی را انجام داده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از خسارت‌هایی که به واحد‌های مسکونی وارد شده ناشی از ساخته شدن واحد‌ها در حریم رودخانه‌ها بوده است افزود: با وجود آنکه در سال ۸۷ و ۹۷ و همچنین امسال سیل در این مناطق رخ داده بود و هشدار‌های بسیار زیادی هم به مالکان این واحد‌ها داده شده بود، اما متاسفانه همچنان شاهد هستیم که تعداد زیادی از این واحد در حریم رودخانه‌ها ساخته شده‌اند.

اکبر زاده تاکید کرد: سیل تنها به واحد‌های که در حریم رودخانه‌ها ساخته شده بودند، خسارت وارد کرده و بنیاد مسکن هم تاکنون چندین بار هشدار داده و حتی اراضی مسکونی هم در محدوده‌های دیگر برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، اما متاسفانه اهمیت چندانی برای آن‌ها ندارد.

او توضیح داد: اسکان موقتی برای مالکان واحد‌هایی که دچار خسارت شده اند در نظر گرفته شده و  به زودی هم تسهیلات با نرخ کم درصد به مالکان  این واحد‌ها پرداخت می‌شود و البته هلال احمر هم امکاناتی را برای آن‌ها در نظر گرفته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بارش‌ها همچنان در این مناطق ادامه دارد و منتظر هستیم با قطع شدن بارش‌ها کار بازسازی را آغاز کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا